Menu
Case
Automation og personalisering

Norwegian

Individuel, vel-timet kommunikation

2022

Individuel, vel-timet kommunikation

Individuel, vel-timet kommunikation til kunder og markedet. Det er salg, men det er også service. Hvordan det bliver opfattet, handler om timing og personlig relevans.  

 

Opgave

Verden gik i stå under pandemien. Ikke bare på jorden, men også i luften. At rejse var ikke længere ’at leve’, men derimod ’at vove pelsen’. Flere flyselskaber måtte lukke og andre samle støv på fast grund.

Både når man lukker ned og åbner igen, er der behov for individuel, vel-timet kommunikation til kunder og markedet.

Med vores marketing automation arbejde har vi hjulpet Nordens mest populære luftfartsselskab tilbage på vingerne, endnu stærkere og endnu hurtigere end før.

Løsning

Dwarfs arbejde for Norwegian handler om automatiseret dialog. Vi udvikler og vedligeholder Norwegians omfattende kundedialogprogram. Og det er nogle vilde tal, vi arbejder med. Derfor er især rejser og leisure er et sted, hvor automatiseret kundedialog virkelig giver god mening.

Vi har sammen med Norwegian bygget mere end 50 særskilte dialogprogrammer, hvor vi kommunikerer med dig og de andre 2,5 millioner modtagere, der har givet samtykke.

Og den kommunikation kommer nærmest før du selv opdager, hvor meget du trænger til at rejse, og efterfølgende når du ”i et svagt øjeblik” kunne lokkes til at købe lidt ekstra forplejning eller service. Det er salg. Men det er også service. Det handler om timing og personlig relevans.

Udover stærke dialogprogrammer, hjælper vi Norwegian i deres CRM afdeling, hvor vi fuldender teamet med Danmarks dygtigste og teknisk stærke Responsys udviklere, som er det system Norwegian benytter, når de mange millioner e-mails skal ud til hele verden. Derudover bidrager vi med et lille hold af kommunikationseksperter, som hjælper og supporterer med strategi, planlægning og opsætning af alle de e-mails som Norwegian sender ud – så vi sørger ganske enkelt for, at al kommunikation flyver.

Nicola Riva

Head of Digital Marketing
"For us, Dwarf is not only an agency but a key partner for our CRM activities. We have been working together for many years, and Dwarf is now an important part of the Norwegian family. Dwarf has helped us during very challenging times, like the pandemic, and has always stepped up to offer us the help, advice, and assistance we needed. We can rely on them for any help and improvement in the CRM area – from strategy to planning and execution, from getting the best out of our tech assets to improving our figures on conversion rates or engagement rates. With Dwarf on our side, we have been able to improve our overall figures in CRM, successfully developing a winning strategy for our digital business."

Resultat

Dialogprogrammet er en maskine, der håndterer 24 millioner transaktionelle mails, 140 millioner påvirkninger og hvert år får 21 millioner unikke brugere til at besøge Norwegians platform og foretage 8 millioner bookinger. Det er kort sagt en vigtig del af forretningsmodellen. Vi vedligeholder og udbygger maskinen, så et lille effektivt marketingteam kan køre al kommunikationen – ja og så er vi i øvrigt også med i maskinrummet, når de store marketingplaner skal udrulles og koordineres. Vi er både marketing og automation.

Credits

Team

Thomas Schmidt

Director of Automation

Christian Hastrup

Marketing Automation Lead

Katja Elm Sandal

Marketing Automation Consultant

Rasmus Bidstrup

Marketing Automation Tech Lead

Jóhanna M. Niclassen

Marketing Automation Specialist

Tanja Vijayakumar

Marketing Automation Specialist

Sigrid Rosendahl Gransløv Møller

CRM & Marketing Automation Project Manager

Sune Helin Johnsen

Data & Insights Specialist

Andreas Fau Andersen

Data Insights Consultant

Alle dwarf profiler
Kontakt

Manees Joakim Newton Nør

Client Service Director

Thomas Schmidt

Director of Automation

Caroline Madsen

Client Manager

Relateret cases

USA Tours

(Ferie) drømmen om Amerika

Alle cases