Inspirerende kommunikation til Feriepartners kunder
Feriepartner er Danmarks største kæde af lokale selvstændige udlejningsbureauer. Der er 29 lokale bureauer over hele landet – langs Jyllands vestkyst, ved Østersøen og på øerne. Alle feriehusene er placeret i de bedste ferieområder i Danmark – ved de mest attraktive strande, tæt på de største seværdigheder og midt i den skønne, danske natur. Men hvordan kan Feriepartner inspirere deres nuværende kunder endnu bedre gennem e-mail, samt sikre den bedste og mest personlige kommunikation til potentielle kunder?
Opgaven
Feriepartner havde et ønske om at udskifte deres nuværende marketing automation system, og det fik Dwarf til opgave at hjælpe med. Agillic var det oplagte valg, da behov og features var et perfekt match til kunden. Feriepartner ønskede en løsning, hvor de langt nemmere kunne anvende kundernes adfærd og historiske data til at sikre den bedste og mest personlige kommunikation til deres kunder, samt sikre fastholdelse af kunder, øge antallet af bookinger både generelt men særligt i lavsæsonen.
Løsningen
Løsningen er et customized marketing automation setup i Agillic, hvor Dwarf har hjulpet med at udvikle en ny datamodel samt opsætning af integrationer mellem Agillic og Feriepartners andre systemer.
Samtidig har Dwarf stået for at kode e-mail templates på baggrund af deres nuværende design, hvilket gør det nemt og hurtigt for Feriepartners marketingafdeling at oprette mails og indsætte content. Eksisterende flows såsom velkomstflows, ”før ophold”-flows, ”efter ophold”-flows og ”book igen”-flows blev reproduceret og opsat i samarbejde med de relevante personer fra Feriepartner for at sikre god onboarding.
For at udnytte de uendelige mange muligheder som Agillic tilbyder, og som ikke tidligere var muligt med Feriepartners gamle system, blev der opsat nye flows med fokus på ”abandon basket” for de kunder, som ikke har færdiggjort deres booking, ”frigivet hus” for de kunder som tidligere har booket et bestemt hus, og de nu kan booke det igen, samt SoMe flows som automatisk synkroniserer målgrupper til Facebook og Instagram annoncer, samt Google Ads.
Resultat
Feriepartners nye marketing automation setup i Agillic har indtil videre skabt en stigning i trafik fra e-mails på 38%, deres konverteringsrate fra e-mails er steget med knap 18% og Feriepartner har opnået en fordobling i omsætningen fra denne kanal.
Sommerhuse
7000+
Antal sommerhuse hos Feriepartner
Trafik
38%
Stigning i trafik fra e-mails med det nye setup
Camilla Vilby-Mokvist
Marketing Automation ManagerPeople
Team
Alle dwarf profilerRelateret cases
Brobizz
Nemmere at være bilist