Case
Automation og personalisering

Feriepartner

Inspirerende kommunikation til Feriepartners kunder

Inspirerende kommunikation til Feriepartners kunder

Feriepartner er Danmarks største kæde af lokale selvstændige udlejningsbureauer. Der er 29 lokale bureauer over hele landet – langs Jyllands vestkyst, ved Østersøen og på øerne. Alle feriehusene er placeret i de bedste ferieområder i Danmark – ved de mest attraktive strande, tæt på de største seværdigheder og midt i den skønne, danske natur. Men hvordan kan Feriepartner inspirere deres nuværende kunder endnu bedre gennem e-mail, samt sikre den bedste og mest personlige kommunikation til potentielle kunder?

Opgaven

Feriepartner havde et ønske om at udskifte deres nuværende marketing automation system, og det fik Dwarf til opgave at hjælpe med. Agillic var det oplagte valg, da behov og features var et perfekt match til kunden. Feriepartner ønskede en løsning, hvor de langt nemmere kunne anvende kundernes adfærd og historiske data til at sikre den bedste og mest personlige kommunikation til deres kunder, samt sikre fastholdelse af kunder, øge antallet af bookinger både generelt men særligt i lavsæsonen.

Løsningen

Løsningen er et customized marketing automation setup i Agillic, hvor Dwarf har hjulpet med at udvikle en ny datamodel samt opsætning af integrationer mellem Agillic og Feriepartners andre systemer.

Samtidig har Dwarf stået for at kode e-mail templates på baggrund af deres nuværende design, hvilket gør det nemt og hurtigt for Feriepartners marketingafdeling at oprette mails og indsætte content. Eksisterende flows såsom velkomstflows, ”før ophold”-flows, ”efter ophold”-flows og ”book igen”-flows blev reproduceret og opsat i samarbejde med de relevante personer fra Feriepartner for at sikre god onboarding.

For at udnytte de uendelige mange muligheder som Agillic tilbyder, og som ikke tidligere var muligt med Feriepartners gamle system, blev der opsat nye flows med fokus på ”abandon basket” for de kunder, som ikke har færdiggjort deres booking, ”frigivet hus” for de kunder som tidligere har booket et bestemt hus, og de nu kan booke det igen, samt SoMe flows som automatisk synkroniserer målgrupper til Facebook og Instagram annoncer, samt Google Ads.

Resultat

Feriepartners nye marketing automation setup i Agillic har indtil videre skabt en stigning i trafik fra e-mails på 38%, deres konverteringsrate fra e-mails er steget med knap 18% og Feriepartner har opnået en fordobling i omsætningen fra denne kanal.

Sommerhuse

7000+

Antal sommerhuse hos Feriepartner

Trafik

38%

Stigning i trafik fra e-mails med det nye setup

Camilla Vilby-Mokvist

Marketing Automation Manager
Onboardingen fra vores tidligere mailsystem til Agillic gik meget smooth og præcis efter den plan, der var blevet lagt. Til en workshop hos Dwarf fik vi mappet alle ønsker, samt idéer til flows og kommunikation, og med en klar prioritering af disse igangsatte vi must-have flows på kort tid. Dwarf har hele vejen igennem været sparringspartner og teknisk ressource som med god tilgængelighed og forretningsforståelse har hjulpet os med at løfte opgaven.
Team

Katja Elm Sandal

MarTech Operational Manager

Thomas Schmidt

Director of MarTech

Rasmus Bidstrup

Marketing Automation Tech Lead

Alle dwarf profiler
Kontakt

Manees Joakim Newton Nør

Chief Commercial Officer

Thomas Schmidt

Director of MarTech

Caroline Madsen

Client Manager

Relateret cases

Brobizz

Nemmere at være bilist

Norwegian

Individuel, vel-timet kommunikation

Andel Energi

Spil som kommunikationsplatform

Alle cases