Menu
close
Case
Automation og personalisering

Brobizz

Nemmere at være bilist

Billed tekst kommer snart
2022

Nemmere at være bilist

Har du tilmeldt din bil til nummerpladebetaling hos Brobizz, behøver du sådan set ikke at gøre mere. Bommen går op, når du kommer kørende, du får automatisk dagens laveste pris eller din pendlerpris, alt efter hvilket produkt du har valgt - og betaling og fakturering kører automatisk. 

Opgaven

De færreste har brug for mere, tænker de. Men det har de, de ved det bare ikke endnu. For der er mange valg og muligheder, som det er vigtigt, at kunderne bliver informeret om, så de får præcis det produkt og den pakke, der giver mest værdi for pengene med netop deres behov.

Digital Service Excellence

For Brobizz handler det om digital service excellence, der både giver tilfredse og loyale kunder – og aflaster kundeservice, hvor kunderne naturligvis også kan få individuel personlig service, men hvor det er svært at styre bemandingen og levere kort telefonkø og hurtig service 24-7 - også på store rejsedage, eller når betalingssystemet er belastet af andre årsager.

Velkomstflow

Hvordan udfolder man bedst muligt mulighederne og de forskellige ydelser, som ens produkter indeholder? Og hvordan integreres denne del af en onboardingproces i et intelligent marketing automation set up? Det var netop den opgave, som Brobizz stillede Dwarf, da de skulle lancere et nyt velkomstflow til deres Bizz og Nummerpladebetaling.

Billed tekst kommer snart

Bizz

Billed tekst kommer snart

Nummerpladebetaling

Bizz-aftaler

830.000

Antal Bizz-aftaler

Nummerpladebetalings-aftaler

300.000

Antal nummerpladebetalings-aftaler

Løsningen

Dwarf har i samarbejde med Brobizz udarbejdet et onboardingflow for nye kunder, der trin for trin tager kunden igennem produktporteføljen og forklarer forskellene. Så de kunder der skifter bil eller låner/udlejer deres bil bliver guidet på bedst mulig vis – mens dem, der kører i fast pendulfart i firmabilen passer bedre til et pendlerprodukt og så videre.

Individuel kommunikation

Tilsvarende skal nogle private kunder guides i retningen af Brobizz appen, så de får en nemmere måde at holde deres profil opdateret, f.eks. i forbindelse med ejerskifte eller ny adresse.

Alt dette og meget mere hjælper vi Brobizz med at fortælle deres kunder. Den individuelle kommunikation afhænger helt af, hvilke eller hvilket produkt du i forvejen har, eller hvilke du overvejer at købe. Alt kommunikation personaliseres med udgangspunkt i den specifikke ordre, og budskaberne segmenteres ud fra bopæl.

Kunderejsen

Onboardingflowet strækker sig over et kommunikationsflow på 17 dage, hvor kunderne bliver præsenteret for de mange muligheder, der er relevante for lige netop dem. Der tages hele vejen igennem flowet højde for, hvor i kunderejsen man måtte befinde sig. Så uanset hvilket produkt du har købt, om du køber nye produkter, eller om du downloader selvbetjeningsappen, vil kommunikationen være tilpasset hertil.

Udover at have forbedret logikken i kommunikationen, er der inkluderet information til eksisterende kunder, så de bliver informeret, når nye færger, parkeringsanlæg eller andre serviceudbydere bliver integreret i Brobizz’ tekniske økosystem. Alt er samlet under flere automatiske flows med hovedoverskriften ”Velkommen”.

Agillic

Løsningen er bygget op omkring og eksekveret i Brobizz’s marketing automation system, Agillic. Der er taget højde for alle købskombinationer, lokalaftaler, brug af app, og hvor man har bopæl, så den kommunikation kan blive målrettet den enkelte kunde bedst muligt.

Alt den relevante data der anvendes til at personalisere kommunikationen findes i Agillic og synkroniseres dagligt fra Brobizz’s kernesystemer, så vi altid arbejder med det nyeste data og er opdateret på alle eventuelle ændringer.

Design og UX

Brobizz's nye visuel identitet på Brobizz.dk er implementeret i alle BtC og BtB automatiserede flows, nyhedsbreve, kampagnemails og transaktionelle mails. Vi har, med udgangspunkt i den eksisterende designguide, designet en mailtemplate for at skabe en sammenhæng og genkendelighed fra sitet med en modulær opbygning og fleksibilitet i forhold til indhold.

Gennem brug af farver og forskellige headers, er der blevet skabt en visuel differentiering mellem Privat og Erhverv. Begge templates har også fået tydeliggjort CTA, fået et klart font-hierarki, kortet ned i tekstuelt indhold og derved levere indholdet på kanalens præmisser – kort og præcist.

Resultat

Som tillæg til onboardingflowet og brugen af Agillic har Brobizz via webtracking på deres hjemmeside kunne sende en triggermail om fordele ved at bruge appen som selvbetjeningsportal til kunder med permission. Indenfor 7 dage steg antallet af nye app-brugere med 11%.

Udover onboardingflowet har Dwarf også hjulpet med at opsætte e-mail -og SMS flow med budskabet om, at man skal opdatere sit betalingskort. SMS har som supplement til dette flow skabt en stigning på lidt over 13% i antallet af kunder, der opdaterer deres betalingskort.

Billed tekst kommer snart

Camilla Crawfurd

Senior CRM Manager hos Brobizz
”Vi samarbejder med Dwarf om alt fra design, UX og marketing automation. Sammen er disse tre parametre med til at skabe fundamentet for et solidt multichannel setup, som Dwarf hjælper os med at eksekvere på i Agillic. Projekter tilgås altid med stor entusiasme fra teamet hos Dwarf og der er altid stor fokus på, at levere til den aftalte deadline og budget.”

Credits

Team

Rasmus Bidstrup

Marketing Automation Tech Lead

Katja Elm Jensen

Marketing Automation Consultant

Judith Köthnig

Marketing Automation Developer

Alle dwarf profiler
Kontakt

Kristian Lodberg

Client Director

Manees Joakim Newton Nør

Client Service Director

Thomas Schmidt

Director of Automation

Caroline Madsen

Client Manager

Relateret cases

Norwegian

Norwegian

Udlængsel med udlængsel på.

Alle cases