Menu
close
Case
Selvbetjeningsløsninger og produktivitet
Billed tekst kommer snart

LunchBuddy

Damn good lunch

2020

Damn good lunch

…og en brugeroplevelse, der er næsten lige så lækker som frokosten. En platform der skaber personlig og direkte kontakt mellem køkken og "slutspisere", mindsker madspild og åbner op for feedback, individuelle valg, bestilling til gæster og en hurtig og smidig planlægning og administration for frokostfirmaerne. Det handler også om flere penge til råvarer - og færre til mellemmænd.

Opgave

Damn good lunch… eller hvad? Det er spørgsmålet, for mange frokostfirmaer. For også i deres branche er der en mellemmand, der har sneget sig ind mellem kokken og gæsten.

Frokostformidlere – frokostbranchens svar på Wolt og JustEat. På samme måde som takeaway platformene tager 20% af omsætningen fra restauranterne, tager frokostformidlerne 20% af frokostpengene.

De penge kan jo så ikke bruges på gode råvarer eller kærlighed i køkkenet. Set fra køkkenets side, er det jo et problem. Og det bliver ikke bedre af, at kontakten til slutkunderne, dem der spiser maden, også går tabt.

Det kan godt være, at en kunde sender en mail, hvis der er noget galt med leverancen. Men uden en direkte kontakt og mulighed for at rette fejl, hører køkkenet måske først fra kunden, når han vælger at skifte til en ny leverandør.

Lunchbuddy er en Software as a Service platform, der sikrer direkte kontakt mellem køkken og slutspisere, mindsker madspild og åbner op for feedback, individuelle valg, en hurtig og smidig planlægning, bestilling til gæster og administration for frokostleverandører.

Løsning

Løsningen er bygget, så den skaber værdi for alle interessenter. Slutspiseren, den frokostansvarlige på kundesiden, virksomheden der betaler (det meste af) frokosten, medarbejderne i køkkenet og frokostfirmaet. I stedet for at én frokostansvarlig hos kunden hver dag skal finde ud af, hvem der er ude af huset til frokost, syge eller på ferie, kan den enkelte medarbejder selv sætte frokosten på pause, skifte frokostspor eller bestille ekstra frokost til gæster.

Feedback til køkkenet

Alle medarbejdere kan give feedback efter maden, og den feedback bliver gemt på tværs af kunder. Det giver frokostleverandøren overblik over, hvordan forskellige menuer har scoret, og hvornår de sidst er blevet serveret.

Fuldt overblik hele tiden

Alle skift, til- og fravalg, ekstrakuverter og ekstra køb af f.eks. frugt og drikkevarer registreres og danner alt fra indkøbslister, produktionsplaner, distributionslister og faktureringsgrundlag. Ikke mere Excel i køkkenet. Ingen post-it notes med beskeder der overses, ingen svind fordi overblikket smutter, når tusinde kuverter fordelt på 20 leverancer skal ud ad døren kl. 11.

Resultat

Løsningen er lige nu i test hos en frokostleverandør, og ét par af deres kunder. Feedbacken er indtil videre positiv.

På en gennemsnitlig uge åbner 55% den ugentlige fredagsmail, hvor de kan se næste uges menu. Cirka en fjerdedel af slutspiserne har mindst én ændring til den kommende uge.

Indtil videre er 4% af madspildet skåret væk, fordi fravær registreres korrekt, og der er gennemsnitligt mersalg på 12%, fordi frokost til gæster bestilles på platformen.

Credits

Team

Camilla Maj Kjærhauge Okkels

Senior Project Manager

Manees Joakim Newton Nør

Client Service Director

Alle dwarf profiler
Kontakt

Kristian Lodberg

Client Director

Manees Joakim Newton Nør

Client Service Director

Thomas Schmidt

Director of Automation

Caroline Madsen

Client Manager

Relateret cases

TV2 Regionerne

TV2 Regionerne

Danmarks stærkeste landsdækkende lokalmedie

Alle cases