21.08.2025
14:00 - 16:00
Må en video godt vare et minut? Har vi tabt målgruppen, hvis de første tre sekunder ikke fænger?
I en tid, hvor alt kan scrolles væk på et øjeblik, sætter vi til dette event fokus på, hvordan virksomheder bruger blandt andet video til at bryde igennem støjen og skabe stærkere forbindelser til både eksisterende og nye målgrupper.
Vi får besøg af Juliet Riddell fra Financial Times, som vil give indblik i, hvordan de bruger visuel storytelling til at formidle komplekse emner til et globalt publikum. Hun vil blandt andet præsentere deres nyeste virale film, som er en del af Financial Times’ større initiativ om at sætte fokus på demokratiets tilstand i et moderne samfund. Filmen adresserer blandt andet manglen på kvindelige ledere og er et eksempel på, hvordan journalistik og visuel storytelling kan gå hånd i hånd.
Alberte Egholm fra Ekstra Bladet giver et indblik i, hvordan grafik og motion er blevet en integreret del af mediets visuelle fortælling og identitet - både redaktionelt og brandstrategisk. Her vil hun fortælle, hvordan grafik i video format bruges til at styrke genkendelighed og identitet på tværs af formater og kanaler – og hvordan de samtidig fungerer som et redaktionelt værktøj til at effektivisere produktioner og formidle komplekse emner.
Sammen giver de to oplæg et nuanceret indblik i, hvordan video og nye formater kan styrke fortællinger og bidrage til mere relevant og virkningsfuld kommunikation i en digital virkelighed præget af hastighed og fragmentering.
14:00
Velkommen fra Benny Box
14:20
Juliet Riddell fra Financial Times
14:45
Pause
15:00
Alberte Egholm fra Ekstra Bladet
15:25
QA Session
15:45
Snacks, kolde drikkevarer og netværk