2024
Loyalitet, der faktisk giver mening
I sommeren 2023 blev Dwarf en del af et ambitiøst internationalt samarbejde om at udvikle Spenn - Nordens nye loyalitetsvaluta. Visionen var klar: At skabe en attraktiv og effektiv loyalitetsvaluta, der samler Nordens største loyalitetsprogrammer, og tilbyde en nem og værdifuld måde for medlemmer at optjene og bruge point.
Opgaven
Spenn er en fælles investering fra to af Nordens stærkeste brands inden for rejser og hospitality, Norwegian Air Shuttle og hotelkoncernen Strawberry Hotels, der står bag flere nordiske hotelbrands, bla. Clarion, Comfort og Quality Hotels – i Danmark også Villa Copenhagen og Admiral Hotel. Med over 9 millioner samlede medlemmer fra deres særskilte loyalitetsprogrammer, repræsenterer projektet et enormt potentiale i at gentænke loyalitetskonceptet - men også en kompleks udfordring, i at forene to af Nordens største loyalitetsprogrammer og skabe en platform der er attraktiv for forbrugere, såvel som andre fremtidige loyalitetspartnere.
Løsningen
For at gøre visionen til virkelighed, var Dwarf med til at udvikle en avanceret, men intuitiv platform, der samler alt, hvad der gør loyalitetsprogrammer succesfulde. Fra personaliseret kommunikation til integration af partnertilbud og data. Dwarf har stået for udviklingen af MarTech landskabet med afsæt i Braze og Contentful – hvor alt data samles i Snowflake og en skræddersyet datahub i Microsoft Azure. Andre digitale partnere er siden kommet på, så alt fra design til udvikling af app, har været et større samspil mellem flere internationale bureauer, som sammen med Norwegian og Strawberry har opbygget Spenn som en egentlig tech-virksomhed med hovedkontor i Oslo.
Resultatet er en loyalitetsmaskine, der løser tunge tekniske udfordringer og samtidig skaber værdi for brands, såvel som forbrugere. Kernen i løsningen er en dynamisk platform, der forbinder Norwegian og Strawberrys loyalitetsprogrammer, med en høj fleksibilitet så andre brands kan tilslutte sig Spenn. For første gang kan medlemmer samle deres point på samme sted og bruge dem på tværs af de respektive programmer. Det krævede en sammenkobling af mange store systemer, og en arkitektur der kan håndtere realtidsdata fra millioner af medlemmer, samtidigt med at transaktioner og point altid er fuldt synkroniserede.
Med Contentful som fundament for indhold og tilbud, skabte vi en fleksibel løsning, der giver Spenn og dets partnere fuld kontrol over indhold, lige gyldigt om det skal vises på app, web eller på e-mail. Hvert tilbud, hver kampagne og hvert loyalitetsprogram kan opdateres og administreres centralt. Fra start er løsningen designet til at være lige så fleksibel som den er skalerbar, så der altid er plads til nye partnere og kampagner, efterhånden som Spenn vokser.
For at bringe Spenn tættere på forbrugerne, byggede vi en kommunikationsinfrastruktur via Braze. Her kan Spenn håndtere personlig og målrettet kommunikation med medlemmerne - uanset om det er via e-mail, push-notifikationer, in-app beskeder eller SMS. På den måde bliver forbrugere altid mødt med relevante, skræddersyede budskaber, baseret på adfærd, præferencer og optjente point. Således snakker vi ikke bare til medlemmer - vi skaber personalisereret kommunikation.
Resultat
Løsningen er ikke kun bygget til i dag - men til fremtiden. Den API drevne arkitektur er udviklet for at kunne tilføje nye partnere, lande og teknologier uden at skulle starte forfra. Samtidig leverer systemet indsigt i brugeradfærd og kampagneeffektivitet, så Spenn altid udvikler sig med tiden og ud fra hvad der fungerer i praksis.
Med Spenn har Dwarf ikke bare været med til at bygge endnu et loyalitetsprogram – men været med til at udvikle en af nordens mest spændende, nye Tech-virksomheder og skabt en fremtidssikret platform der er med til at redefinere hvordan loyalitetsprogrammer fungerer i Norden - og måske i resten af verden.
Hvis du vil prøve det, kan du downloade appen og gå i gang med at tjene Spenn.
Download Spenn på App Store eller Google Play
People
Team
Alle dwarf profilerRelateret cases
Norwegian
Individuel, vel-timet kommunikation