2022
En skandinavisk webshop
Quooker er den originale vandhane, der kan levere kogende vand på et øjeblik. Solgt i mere end 11 lande er Henri Peteri’s opfindelse blevet en sand køkkenklassiker i de danske hjem. Om du er til kogende, afkølet eller vand med brus, så kan en Quooker levere det, lige når behovet opstår. Udover at levere vand på flere måder, findes en Quooker-hane i 12 modeller og 6 overflader, så man kan selv designe sin Quooker online for at sikre, at den matcher ens køkken.
Opgave
Quooker kom med opgaven om at få udviklet en webshop, målrettet det danske marked, da det på daværende tidspunkt ikke var muligt at købe en Quooker på deres website. Opgaven var todelt – at skabe et fleksibelt CMS til at styrke brandsitet og udvikle en webshop, hvor produkterne præsenteres på en overskuelig måde med muligheden for at sammensætte sin Quooker efter ønsker og behov.
Løsning
Umbraco er anvendt til at skabe et skalérbart CMS, der giver Quookers redaktører mulighed for nemt at opbygge content sider med mere end 15 forskellige blokke. Ucommerce er brugt som e-Commerce platform i en dekoblet version, hvilket giver Quooker en stærk eCommerce løsning, der samtidig er fleksibel i forhold til brandets kommunikation.
Quooker har muligvis ikke det største udvalg af produkter, men til gengæld har man mulighed for at sammensætte og konfigurere en Quooker-hane i mange variationer. Webshoppen giver mulighed for at skræddersy en Quooker efter specifikke behov. Først vælges form og overflade for at opnå det ønskede design, herefter kan den tilpasses til en given husstands behov i forhold til egenskaberne i vandbeholderen. Tilvalg som danskvand eller ekstraudstyr som sæbedispenser kan også vælges – selvfølgelig i matchende materiale.
Alt dette gøres på en enkelt produktside, hvor billede, pris og information automatisk opdateres i takt med de valg og fravalg, der træffes.
Produktdata bliver synkroniseret direkte fra Navision 2017 til Ucommerce, hvor den beriges og sammenkobles på kryds og tværs. Det skaber en centraliseret produktstyring samtidig med, at produkterne kan beriges og kategoriseret efter webshoppens behov. Til at håndtere kundedata anvendes Dynamics 365. Derved bliver sammenkoblingen mellem website og kundeservice mere gnidningsfri, og Quooker kan yde den bedst mulige service.
Quooker.dk tilbyder også en integreret serviceshop, hvor brugeren kan finde reservedele og tilbehør. Serviceshoppen giver mulighed for at søge efter kompatible reservedele ved hjælp af et serienummer, såfremt brugeren ikke allerede er logget ind på sin Quooker-profil. På denne profil kan brugeren nemlig registrere sine produkter, hvilket gør det nemt at foretage et kompatibilitetstjek med bare et enkelt klik.
Resultat
Allerede inden for de første minutter efter lanceringen af det nye website, blev det første køb foretaget. Quooker har nu implementeret en webshop, der er integreret med deres brandsite, som giver mulighed for både kommunikation og direkte salg. Dette er kun begyndelsen, da den dekoblede løsning giver mange muligheder for videreudvikling og udvidelse.
People
Team
Mie Nanna Lybye
Project Manager
Sigrid Rosendahl Gransløv Wærhaug
MarTech Consultant & Project Manager
Markus Hylleberg
Frontend Developer
Nicklas Hvid Degnebolig
Frontend Developer
Thomas Gross Rasmussen
Frontend Developer
Oliver Wang Hansen
Chief Technology Officer
Sune Helin Johnsen
Data & Insights Lead
Kasper Worm Andersson
Senior Frontend Developer
Relateret cases
Comwell
Relevant, hurtigt, nemt og lækkert