2024
Fleksibelt design og skalerbar digital platform
Nortec tror på, at deleøkonomi og fællesløsninger er fremtiden. Hver dag leverer de netop dét til boligforeninger, rengøringsselskaber og mange andre. Til at brede det budskab og deres løsninger, havde Nortec brug for en opdateret digitalt platform - og Dwarf har hjulpet med netop dette.
Opgave
Nortec er sat i verden for at give deres kunder markedets bedste løsninger inden for vaskerier til boligforeninger, ejer- og andelsforeninger, rengøringsselskaber og flere. Nortec tilbyder totalløsninger, så kunden ikke skal tænke på noget – de klarer alt fra montering, vedligeholdelse og kundeservice. Nortec blev etableret i 1988 med servicering af vaskerier som kernekompetence og har senest introduceret en løsning med ladestandere i fokus. Derfor kom Nortec til Dwarf med opgaven om at skabe et nyt website med en opdateret digital visuel identitet og et design, der nemt kunne skaleres i takt med deres forretning.
Løsning
Med udgangspunkt i et utilitaristisk designssprog er Nortecs nye digitale identitet enkel, dristig og farverig. Gennem websitet bruges farvetemaer og ikoner, der både fungerer som way finding og som brandingelementer, hvilket skaber en klar visuel oplevelse for de vigtige forretningsområder, samtidig med at det hjælper brugeren med at navigere rundt på de forskellige områder af siden. Nortec er en detaljeorienteret forretning, som gør sig umage for at levere den bedst mulige service og løsning til deres kunder. Det var derfor vigtigt, at kunderne også føler sig ’holdt i hånden’ igennem deres brugerrejse på websitet.
Løsningen er et fleksibelt website med CMS i Sanity, der er integreret op mod til Zendesk ift. åbningstider og kundeservice. Der er ligeledes integreret op mod SendGrid, hvor mails sendes ud igennem. Nortec har med Sanity fået et CMS, der gør det nemt at oprette og administrere indhold på en måde, der passer til ens behov. Det giver ligeledes stor kreativ frihed for redaktørerne at tilpasse de udviklede moduler til de ønskede farver, ikoner og andre designgreb, man kan skrue på.
Resultat
Nortec har med det nye website fået stor redaktionel frihed i CMS’et, der gør det lettere for dem at skabe content og skalere til nye markeder. Håbet er at websitet i højere grad fungerer som en god salgskanal til Nortec. Websitet gik live den 11. juni 2024, og i august 2024 gik den engelske version af websitet live.
Dygtige, nysgerrige og dedikerede. Det beskriver ikke kun vores egne kerneværdier, men opsummerer også det samarbejde vi har haft med Dwarf. De har dedikeret sig til vores forretning fra starten, sammensat et team som matchede hvem vi er og har gjort det, de gør bedst: designet og udviklet sig ind i vores hjerter. Vejen til det færdige website har ikke været gnidningsfri – men undervejs har vi i fællesskab formået at sparre om detaljerne og prioritere i ønskerne, så vi kom så tæt på ambitionen som muligt. En øvelse, der understreger styrken i at vælge Dwarf og som tydeligt smitter af på det færdige resultat. Alt i alt et bureau, der har leveret alt, hvad vi ønskede.
Viktor Sand
Marketingchef
People
Relateret cases
HALO
Redesign af HALO's ecommerce platform