Case
Digital Brand Identity

Hjernerådet

En hjertesag for hjernesundhed

2024

En hjertesag for hjernesundhed

I et ambitiøst skridt mod at fremme fokus på hjernens sundhed er 21 organisationer gået sammen for at etablere Hjernerådet i Danmark. Formålet er at samle relaterede organisationer for at få en stærkere fælles stemme og mere indflydelse – både i den politiske dagsorden, i befolkningen og blandt bidragsydere.

En tredjedel af den danske befolkning vil i løbet af livet blive ramt af en sygdom, skade eller lidelse i hjernen. På trods af dette har hjernesygdomme ikke fået den nødvendige opmærksomhed sammenlignet med andre store sygdomsgrupper. Det ønsker Hjernerådet at ændre. Bedre hjernesundhed er afgørende for generel sundhed og livskvalitet, og det nye råd vil arbejde for at skabe øget oplysning, fremme forskning, forebyggelse og behandling.

Dwarf blev kontaktet af Hjerneskadeforeningen, der i samarbejde med ADHD-foreningen arbejdede på at etablere en ny paraplyorganisation, som i dag er kaldet 'Hjernerådet'. For at skærpe fokus på hjernesundhed og brede de gode budskaber, havde Hjernerådet brug for en simpel platform og en digital identitet, som Dwarf har hjulpet med at skabe.

Stack

Framer

Morten Lorenzen

Direktør for Hjerneskadeforeningen og Næstformand hos Hjernerådet
"Dwarf stod klar med åbne arme, da vi kom til dem kun 1,5 måned før vores stiftende generalforsamling af Hjernerådet. Med et behov for at kunne præsentere en ny organisation med en visuel identitet og et samlet sted for at få de basale informationer blev vi taget i hånden og ført igennem en intens, men proaktiv proces. Dwarf har på ganske kort tid forstået vores behov og skabt en simpel platform med et stærkt design og visuel identitet, så vi med rette kan påbegynde arbejdet med at skabe fremtidens talerør for vores medlemmer og derved få involveret de rette partnere til Hjernerådet."
Team

Mie Nanna Lybye

Project Manager

Ádám Molnár

Creative Technologist

Thomas Schmidt

Director of MarTech

Alle dwarf profiler
Kontakt

Manees Joakim Newton Nør

Chief Commercial Officer

Thomas Schmidt

Director of MarTech

Caroline Madsen

Client Director & Studio Manager

Relateret cases

On Undervisning

Digital dannelse for børn og unge

Augustinus Fonden

Digitalt univers til kulturfond

Reflection Tool

Et lille tool til store visioner

Alle cases