2024
Redesign af HALO's ecommerce platform
HALO er et dansk tøjmærke, født i special styrken og opvokset i København. HALO har en mission om at styrke sin digitale tilstedeværelse og ønsker at skabe en eksklusiv brandoplevelse på deres ecommerce platform. Og det er her Dwarf kommer ind i billedet.
Opgave
Hos HALO hylder de kunsten i at skabe sømløse overgange. Født i de danske specialstyrker og opvokset i byen, tror brandet på kraften i tilpasningsevnen ud over det sædvanlige. HALO har en mission om at skabe alsidigt tøj og gear, så uanset om man er ved at erobre en betonjungle eller en privat bedrift, giver HALO dig en mulighed for at navigere ethvert terræn med stil. Fra byens gader til vildmarker, fra magtfulde frokoster til magtfulde løft, står brandet for store eventyr og daglige missioner. Uanset forholdene du er ude i, er du klar til at TACKLE ALLE FRONTER.
HALO's brand statement skulle stemme overens med visionen om en moderniseret online tilstedeværelse og brandpositionering. Derfor havde HALO brug for et redesign af deres ecommerce platform for at blive en inspirerende og eksklusiv shop, der giver kunderne en stærk brandoplevelse, der også har fokus på konverteringsrateoptimering (CRO).
Løsning
Dwarf skabte en opdateret version af HALO's visuelle identitet og designede den nye e-shop for at skabe en mere engagerende, eksklusiv og visuelt appellerende brandoplevelse for brugerne. Baseret på den eksisterende skrifttype Roboto, blev der foretaget små justeringer i dens udseende for at forbedre dens elegance og modernitet. Justeringerne bevarede HALO's eksisterende identitet, samtidig med at den udtrykte en opdateret og forfinet typografisk stil.
Dwarf designede også nye UI-komponenter såsom ikoner til produktkategorier og UI-elementer som indkøbskurven for at sikre en sammenhængende grænseflade i butikken. Ikonerne er inspireret af HALO's logo og taktiske arv. Ikonerne er modige og robuste parret med en tilsvarende vægtet kondenseret skrifttype, hvilket tillader HALO at skabe klar vejledning omkring deres produktkategorier samt visualisere deres teknologi og fordele. Ikonerne er tegnet baseret på en 1px-streg i et 16px-grid og er optimeret til at blive brugt i tre forskellige størrelser på tværs af HALO's kommunikationsmateriale og hjælper i sidste ende med at skabe en visuel krog, der får HALO til at skille sig ud.
En ny navigationsmenu gør det lettere for brugeren at gå på opdagelse i nyt indhold og gør det samtidig også nemmere for brugeren at finde præcis det indhold, de leder efter. Kampagnesider og fokus på redaktionelle billeder er med til at styrke brandfortællingen og produktpræsentationen, hvilket også inkluderede en "Shop the look" feature, der skaber en mere aspirerende og relaterbar shoppingoplevelse, samtidig med at den styrker produktets synlighed og attraktivitet.
Alt dette bidrog til en mere engagerende og visuelt appellerende online tilstedeværelse, der opfyldte HALO's mål om at skabe en mere inspirerende og eksklusiv brandoplevelse på ecommerce platformen. For at sikre de bedst mulige forudsætninger for HALO's Salesforce-udviklere, skabte Dwarf en detaljeret styleguide og dokumentation for at specificere designændringer og interaktionselementer.
Resultat
Den redesignede HALO ecommerce platform gik live den 11. april 2024, så der er ikke meget at sige om resultaterne endnu. Casen vil blive opdateret, når der er mere data.
”Dwarf har været en stærk samarbejdspartner i redesign-projektet for HALO. De har formået at forstå vores brand, udfordringer og visioner, hvor de på kreativ vis har løftet vores shop-udtryk uden at gå på kompromis med vores kommercielle målsætninger. Hele teamet ved Dwarf har været meget professionelle og dedikeret."
Rikke Truelsen
Digital Business Development Manager
People
Team
Alle dwarf profilerRelateret cases
Hummel
The World of Hummel