Sunset Boulevard: Smartfood på smartphone

Vi vil gerne gøre det lettere for vores gæster at købe mad hos os. Derfor lancerede vi en ny hjemmeside til onlinebestilling, så vores gæster kan afhente deres friske mad i restauranten på et aftalt tidspunkt. På den måde skærer vi noget af ventetiden fra, hvilket både er til gavn for gæsterne og os.

Jens Broch, Sales and Marketing Direktør, Sunset Boulevard

I 2014 dukkede Sunset Boulevard op hos Dwarf med en rynke i panden og et omfangsrigt website med detaljer om restauranter, produkter og kontaktoplysninger – men uden online salg! Noget skulle der ske, så den gode friske mad på enkel digital vis kunne finde vej til sultne maver. 

Sandwichbølgen skyllede ind over Danmark i 1990’erne og pionererne Sunset Boulevard slog dørene op til deres første restaurant i 1996. Siden er det blevet til et utal af restauranter, et velkendt brand og et stærkt franchaise. Derfor skulle den nye digitale løsning naturligvis afspejle Sunset Boulevards position på det danske marked for kæderestauranter – og selvfølgelig tilbyde den mest moderne form for online take away.

Lad os bare afsløre med det samme at Sunset-boulevard.dk allerede nu er blevet glohed som en californisk sommerdag. Trafikken er næsten fordoblet og 15 % af de besøgende klikker ”bestil online”. Vejen hertil er - præcis som maden - spækket med friske delikate pointer.

Vi kunne uden at blinke bekræfte Sunset Boulevard i at webtrafikken anno 2015 går i retning af mobil og tablets. Så hvorfor ikke iklæde sig selv den gule førertrøje og udvikle et responsivt website med take away-bestilling i tydeligt fokus. Det blev en Drupal-platform integreret med Micros. Og selvom hverken Dwarf eller Sunset Boulevard behøvede at spurte for at ligge sig i front, så besluttede vi i fællesskab også at nappe den grønne pointtrøje ved, som de første i branchen, at integrere en take away løsning med MobilePay. Ganske enkelt fordi det skal være nemt og imødekommende for målgruppen, der hovedsagligt er unge mennesker. Iøvrigt svært heldigt at Sunset Boulevard i forvejen har kombineret gul og grøn i sit logo!

Vi ved at trafikken går i retning af mobilenheder. Derfor skal vi naturligvis imødekomme de, der er på farten, og tilbyde et responsivt site og betaling med MobilePay. Vi er rigtig glade for MobilePay, som gør det hurtigt og let for vores gæster at betale, når de bestiller maden enten via computeren eller mobilen. Vi har tænkt design og brugervenlighed fra dag ét, og det har medvirket til at vores konverteringsrate i dag er signifikant højere end budgetteret.

Jens Broch, Sales and Marketing Direktør, Sunset Boulevard

I praksis sender de sultne sig selv foran i køen, når de skal afhente take away i den nærmeste restaurant. Simpelthen fordi bestillingen går udenom kasseapparatet og ender direkte i køkkenet i en af de 46 restauranter i Danmark og på Færøerne. 

Om forlommen i køen er grunden til, at onlinebestillerne fylder kurven op så den får top på, skal være usagt. Men faktum er, at online basket size nu er på flotte index 197 af basket size hos en gennemsnitlig restaurantgæst siden lanceringen af det nye site.

Blev du lige sulten dér? Så bestil selv din mad online

Book et møde med en dværg