Overblik i uddannelsesjunglen

Jeg har aldrig være været med til at lave en hjemmeside, der skulle løse så kompleks en struktur. Men det er lykkedes os at gøre det enkelt. Dwarf har været dygtige til at være ved roret i processen, så vi har kunnet læne os tilbage og lade os rive med.

Maren Kaadt, kommunikationschef, Selandia

Med mere end 100 uddannelser fordelt på to gymnasier, otte fagskoler, en lang række kurser og et bredt efteruddannelsesprogram er Selandia blandt Danmarks største uddannelsescentre. Det er jo skønt med mange muligheder, men det stillet store krav til strukturen på sitet, hvis elever og kursister ikke skal fare vild.

Det var en central udfordring for Selandia, da de i efteråret efter et udbud bad Dwarf om hjælp til at skabe deres nye website. Med ti uddannelsesinstitutioner under samme paraply – og en masse voksenuddannelser, som går på tværs af skoler, så var det et kardinalpunkt at skabe overblik og let adgang til at finde og vælge den rette uddannelsesvej. Det er nu på plads med en ny uddannelsesvælger og en ny kursusvælger.

Et er at gøre det nemmere at vælge vej for kursister og uddannelsessøgende, men det er også god forretning. For fungerer udstillingsvinduet ikke, så er Selandia i skarp konkurrence med andre uddannelsesinstitutioner om opmærksomheden. Og virksomhederne og praktikpladserne skal også følge med.

Dwarf har i Samarbejde med Selandia udviklet konceptet til det nye site, designet og bygget det på en Drupal CMS platform. Selandias nye website er bygget med responsivt webdesign, så det automatisk tilpasser sig brugerens skærm/devices. Sitet er integreret med det offentliges kursushåndtering og Selandias bagvedliggende systemer.

Om Selandia: Selandia uddanner hvert år over 13.000 elever og kursister, hvilket svarer til 2.400 årselever. Selandia er en selvejende institution med godt 360 ansatte og en omsætning på cirka 270 millioner.  

Book et møde med en dværg