Salg via nyhedsbreve

Whitepapers & analyser

Salg via nyhedsbreve - potentiale for milliarder

I denne udgave af Dwarf Quarterly har vi undersøgt potentialet i kommercielle nyhedsbreve. Alle kan sende et nyhedsbrev, men hvordan gør man det bedst? Vi vil med dette whitepaper understrege den strategiske betydning af nyhedsbreve. Vi trækker på erfaring fra de mest populære webshops i Danmark og sammenfatter det hele i en række praktiske anbefalinger.

Danskerne elsker at modtage e-mails med gode tilbud. Faktisk står nyhedsbrevene i dag for et salg på godt 7 milliarder kr. om året. Og selv om mange danskere har afmeldt sig papirreklamer, så vil de samme mennesker meget gerne modtage de selv samme reklamer i deres inbox. Det er altså ikke reklamer de siger nej tak til, men papir. Mange af de nyhedsbreve, som danskerne køber på baggrund af, kommer fra store globale spillere, der gennem flere år har opnået en forståelse for deres kunder, der gør, at de kan segmentere nyhedsbreve, så de opleves som relevante hos modtagerne.

Download Whitepaper (21 sider PDF)

Og spørger man kunderne i dagligvarebutikkerne, så vil hver anden gerne modtage en elektronisk tilbudsavis fra den pågældende butik ugentligt. Det er dog meget få, der i dag modtager sådanne elektronske reklamer fra dagligvarebutikkerne.

Facebook og smartphone apps kan man få til diskussion på både direktions- og bestyrelsesniveau, men nyhedsbreve – som er langt mere betydningsfulde for salget – overlader man ofte til en marketingsassistent at bruge nogle få timer på om ugen. Og i mellemtiden kommer tilbudsklubberne og tilbyder de danske virksomheder at sende nyhedsbreve med tilbud på vegne af dem. Dette medfører en række strategiske fordele men også en række udfordringer. 

I denne udgave af Dwarf Quarterly har vi undersøgt potentialet i kommercielle nyhedsbreve. Alle kan sende et nyhedsbrev, men hvordan gør man det bedst? Vi vil med dette whitepaper understrege den strategiske betydning af nyhedsbreve. Vi trækker på erfaring fra de mest populære webshops i Danmark og sammenfatter det hele i en række praktiske anbefalinger.

Content

Nyhedsbreve skaber milliardsalg

Nyhedsbrevene får danskerne til at købe for 7 milliarder kr. om året. Men mange danske virksomheder leverer for dårlige nyhedsbreve.

Læs mere

Sådan gør de bedste

Nyhedsbreve skal ramme plet, ellers bliver de valgt fra. Hvordan man får fat i kunderne med et nyhedsbrev er en videnskab i sig selv. Her er, hvad de bedste gør. Dwarf har analyseret 1.000 nyhedsbreve fra de 20 mest populære danske webshops.

Læs mere

Danskerne skifter til e-reklamer

Hver tredje dansker siger nej tak til husstandsomdelte reklamer. Hver anden vil hellere have elektroniske reklame leveret som e-mail. Men købmændene reagerer tøvende på omstillingen.

Læs mere

Kupon-salg på nettet boomer

Danskerne elsker de nye digitale tilbudsklubber som Sweetdeal, Downtown og Groupon. Hver tredje er tilmeldt en tilbudsklub, og syv ud af ti har slået til. Men mange får aldrig brugt tilbuddet. Faktisk kan leverandørerne indkassere hvert tiende køb uden at levere varen.

Læs mere

10 gode råd om nyhedsbreve

Hvordan designer du det gode nyhedsbrev, der rammer kunden og skaber salg? Her er 10 gode råd fra Dwarf.

Læs mere