Back
Om DWARF

Vi er design og teknologi


#WeAreDwarf

Når vi siger, at vi er design og tech, så handler det om at tage ansvar. Vi leverer design og udvikling af høj kvalitet, så dén del behøver I ikke at bekymre jer om. Det er vores ansvar, og det er vi – i al beskedenhed – ret dygtige til. Vi er den.

Det betyder ikke, at I kan slappe af. Tværtimod.

For alt bliver digitaliseret og med uendelig mange muligheder og begrænsede ressourcer, bliver den vigtigste opgave at vælge det rigtige projekt.

Mennesker, forretning, teknologi

Det rigtige projekt er dét, der rummer det største digitaliseringspotentiale. Dét valg handler om mennesker, forretning og teknologi. At skabe noget der imødekommer jeres kunders behov og begejstrer og engagerer. At sikre at løsningen skaber værdi og bidrager til jeres langsigtede forretningsmæssige ambitioner, og at løsningen bygges på det rigtige fundament af teknologi og datamodeller.

Vi har styr på det første og sidste, men dét i midten kan vi kun lykkes med i fællesskab.

I skal hjælpe os med at forstå netop jeres forretning, ambitioner og markedsvirkelighed. Vi ved som sagt en masse om teknologi og design – og hvordan man bruger dén faglighed til at understøtte en forretning digitalt. Men det er kun i et tæt samarbejde med jer, at vi kan sætte de kompetencer rigtigt i spil og skabe markante og varige resultater for jer digitalt.

Mennesker ignorerer design der ignorerer mennesker

Vi er design, fordi vi er ydmyge overfor, hvad det kan som kommunikationsværktøj – det er ikke design for designets skyld, men design fordi det har et rigtigt ægte mål om at gøre en forskel for brugeren.

Når vi taler om UX og design i forhold til mennesker, så handler det om at sætte baren så højt, at de løsninger vi laver til vores kunder, løser et reelt problem – enkelt eller indviklet - på en nem og tilgængelig måde.

Det betyder ikke kun, at løsningen skal være attråværdig, smuk, elegant og æstetisk. Det betyder også, at man skal vide, hvornår design skal have så meget kant, at det ikke nødvendigvis forekommer smukt ved første øjekast. Det er nemlig, dét design kan – vække følelser, flytte brugeren og skabe opmærksomhed på det helt rigtige tidspunkt. Vi kan godt lide termen ”Playful User Experience”. Det skal være en fornøjelse at bruge de løsninger, vi bygger.

Vi vælger teknologien

Okay, det lyder lidt mindre ydmygt. Men det handler om, at teknologi er et middel og aldrig målet i sig selv. Det er et værktøj, vi bruger professionelt, og skal man bygge noget af høj kvalitet, skal man mestre sine værktøjer.

Det kræver nogle til- og fravalg, for vi vil ikke ende som en flok digitale altmuligmænd. Der er rigeligt med skrøbelige løsninger bundet sammen af spaghettikode derude.

På Dwarf har vi en tech stack, som vi har lovet hinanden og vores kunder, at vi mestrer. Vi har også lovet hinanden, at det altid er den konkrete opgave, der styrer hvilke dele af vores tech stack, der skal i spil, og at vi takker nej til opgaver, der ligger på kanten af eller udenfor vores ekspertise. Vi er ikke låst i al evighed til vores tech stack, for vi arbejder i et felt, der udvikler sig dynamisk. Men vi skifter kun ud i vores stack, når vi mener, at det skaber langsigtet forretningsmæssig værdi for bureauet.

Nysgerrig? Hvis du er nået helt ned til dette afsnit, så burde vi måske mødes? Har du brug for at være helt sikker, så læs vores cases og prøv nogle af vores løsninger, så du kan få en fornemmelse af, hvordan Dwarf binder design, frontend, backend og automation sammen i en helhed.

Det er helheden, hvad vores kunder siger – og igen, hvad deres kunder oplever, der betyder noget. Det er dét, vi gerne vil måles på. Dét er, hvad vi brænder for. Og dét er, hvad vi bruger det meste af vores vågne tid på.