Markies Award til Olav Thon og Dwarf

Nyheder om Dwarf

 

Noget så gammeldags som en velgennemtænkt og excellent udført e-mail kampagne har sikret Dwarf og Thon Hotels en Markies Award for bedste e-mail marketing kampagne!

Åbningsrater på 248% og Click-Through Rate på lige under 45% samt et lækkert personaliseret indholdsflow var med til at overbevise dommerne fra Oracle om, at det Dwarf og Thon Hotels i samarbejde havde skabt var noget helt specielt.

Kampagnen sætter fokus på kundens personlige brugeroplevelse ved brug af bl.a. segmentering og personaliseret indhold baseret på kundens besøgshistorik, loyalitetsniveau, kundetype mm. Kampagnen for Thon Hotels er bygget ud fra en ambition om at skabe et e-mail flow, der ville skille Thon Hotels markant ud fra de andre aktører i den meget konkurrenceprægede norske hotelbranche.

Vibeke Trasti, CRM og Loyalitetsansvarlig hos Olav Thon Gruppen udtaler,

”Med over 70 forskellige hoteller og kundegrupper har vi i samarbejde med Marketing Automation teamet hos Dwarf udviklet et skræddersyet pre-arrival program til vores kunder, som har resulteret i imponerende 550 forskellige variationer af vores pre-arrival program. Med fokus på personaliseret indhold, kunderelevante hotelinformationer og en avanceret data-model for vores e-mails gennem CRM-systemet, havde vi til formål at øge vores kunders tilfredshed ved at byde dem velkommen til deres hotel med tips til lokalområdet og vejrudsigten for hele deres hotelophold. Vi er meget stolte af, at vores email program ’Pre-arrival’ vandt den internationale pris for årets bedste e-mail kampagne.”

Dwarf har med dette pre-arrival program for Thon Hotels virkelig fået muligheden for at vise, hvad der er muligt, når det kommer til at skabe komplekse marketing automation løsninger med stor digital kunde- og forretningsværdi.

René Juul Askjær, Lead Marketing Automation Consultant hos Dwarf udtaler hertil,

”Thon Hotels havde nogle klare ambitioner for, hvad de ville opnå med deres nye e-mail program. Vi tog deres koncept og de gode tanker de havde gjort sig, og så skabte vi et komplekst og automatiseret mailprogram. Vi lavede en avanceret segmenteringsmotor under kampagnen, så alle hotelbookinger bliver segmenteret korrekt. Det resulterer i, at alt indhold i mailen er personaliseret til den enkelte baseret på hotellet, byen og kundens historik med Thon Hotels. Vi har haft et fantastisk samarbejde og dialog med Thon Hotels, det synes jeg bestemt også at denne pris illustrerer på bedste vis”.

Åbningsrater på over 100% opstår, når samme mail bliver åbnet flere gange. Samtidig skal det bemærkes at Unsubscribe rate har været 0, hvilket igen viser at et gennemtænkt og målrette budskab i noget så gammeldags som e-mail virker.

Her kan du se et eksempel på en af de personaliserede e-mails som programmet har muliggjort: