Hele sandheden om din drømmebolig

Nye løsninger

Boliga har altid været grænseflytter på boligmarkedet. Siden 2007 har portalen fodret interesserede købere med lige præcis dén information, de mangler, når spillet om en bolighandel går igang. Nu rykker Boliga igen grænsen for, hvilke data du kan få, inden du byder på din drømmebolig. Til at rykke den grænse, har Boliga brugt Dwarf Design Sprint: Pen-og-papir-baseret co-creation der tager sit udgangspunkt i forretningen, brugerne og brugeroplevelsen, når I skal bygge fede digitale løsninger.

Boliga er købers mand! Og med konkurrence fra mæglerejede initiativer fik Danmarks største uafhængige boligsite blod på tanden. Boliga, der er ejet af Danmarks førende aktie- og investeringsportal, Euroinvestor, satte sig for at skabe en ny visning af boliger på boliga.dk.

I fællesskab forskansede Boligas udvalgte og Dwarfs UX-designere sig i en uge og formulerede det mål, vi ønskede at nå: ”At levere et multitool af unik data, intuitiv brugeroplevelse og indbydende design – og samtidig være den 'frække dreng i klassen' og appellere til brugernes nysgerrighed, snagelyst og snusfornuft.”

Midlet til målet var Dwarf Design Sprint. Det er sjovere, når man samarbejder, og i Boligas tilfælde tog det debatfyldte, illustrative, idégenererende og hårde fem dage, før vi havde to protyper med forskelligt udtryk klar – testet og evalueret af en håndfuld af Boligas kernebrugere.

Nu er Boligas nye boligvisningsside så kodet færdig, og brugerne har fået et taselvbord af ny data: Et kort over støjgener, et råd om forventet afslag i pris og ikke mindst et fingerpeg om hvor meget sælger i givet fald tjener på boligen – for bare at nævne nogle.

Den ny boligvisningsside har fået ankerpunkter og tonen i sproget er justeret, så det træder endnu tydeligere frem, hvad brugeren kan bruge Boligas data til.

Du kan selv snage løs på Boliga.dk.