Back

ORACLE MARKETING CLOUD – NÅ DINE KUNDER MED CROSS-CHANNEL


I 2014 blev Dwarf partner hos ORACLE, og dermed er vi certificerede til at udbyde ORACLE’s softwareprodukter. Skal du have hjælp med Oracle Marketing Cloud? Så guider vi dig hele vejen, fra opsætning, strategi og til eksekvering. Responsys er ét af de mest effektive systemer, der arbejder med store mængder data - grundstenen i den videre strategi for brugerrejsen. Systemet tilbyder derudover personificerede ‘dialogflows’ , som har afgørende betydning for jeres resultater.

Giv den gas med Oracle

Oracle Responsys og Eloqua er blandt de helt tunge spillere på markedet. Hvis du har store mængder data, som skal struktureres og segmenteres til efterfølgende brug, så er denne systempakke det rette valg for dig.

Det skal nødigt fremstå partisk, at selvom Dwarf er partner hos ORACLE, så anvender vi også selv de mange muligheder i egne løsninger. Et godt eksempel på egne succeshistorier med Responsys er det personificerede kundeservice-flow for auktionshuset Lauritz.com, som hjælper utilfredse kunder videre til personlig service. Mulighederne er mange med et system, som Responsys, og det nyder flere af vores kunder godt af bl.a. Norwegian, EDC og eTraveli mfl.

Herunder har vi samlet et overblik over, de vigtigste tools du kan benytte, når du vælger Responsys til at løfte din kommunikationsstrategi.

11 grunde til at vælge Responsys

1. Individualiseret email-marketing

Responsys er muligvis den største spiller på markedet, når vi snakker standard software indenfor automation. Med Responsys har du mulighed for at skabe personificerede email-flows, hvor brugerens adfærd trackes, så du hele tiden er sikker på, at din bruger føler sig forstået og set, men også oplever, at dine kampagner er relevante.

2. Skræddersy din kampagne

Kampagnedesigneren fungerer intuitivt og er udformet således, at du kan vælge mellem den brugervenlige version, eller den mere ‘hardcore version’, hvor du kan kode din opsætning. Når du har sat din kampagne op, kan den gennemgås og testes før du offentliggør den.

3. Forbedring af email strategien

Hvor mange åbnede egentligt min kampagne? Og hvordan ser deres videre færden ud? Du kender helt sikkert denne nysgerrighed efter du har trykket ’send’. Hvordan påvirkes din målgruppe af den kommunikation du sender ud? Med Oracle Deliverability Plus er det muligt hele tiden at holde dig ajour med trackingen af opens, reads, clicks og andre af de vigtigste parametre, som er værd at monitorere.

4. Arbejdsflow med cross-team collaboration

Få kontrol over, hvilke medarbejdere, der kan få adgang til hvad og hvornår. Det giver god mening og Oracle Responsys gør det muligt for dig at opsætte ”cross-team collaboration”, hvor adgangen til platformen matcher de tilknyttede brugeres stillinger og ansvarsområder i din organisation. Platformen kan desuden være nyttig i faciliteringen af bedre management af interne processer på tværs af teams og samarbejdspartnere.

5. Målretning og segmentering

Der er ingen tvivl om, at dine målgrupper er noget af det vigtigste i opsætningen af en målrettet kampagne. Responsys gør det nemt at oprette personificeret målretning, og systemet giver desuden mulighed for at indsamle, anvende og koble data fra flere forskellige kilder i udformningen af dine brugersegmenter.

6. Målgruppedesigner

Hvad skal der til for at finde frem til de rette målgrupper og hvordan finsortere du? Med Responsys kan du sammensætte målgrupper fra ethvert brugersegment og filtrerer dem fra, som ikke matcher din kampagnes målsætning. Ud over det, tillader systemet en nem forberedelse af de indsamlede datalister til anvendelse i kommunikationen på tværs af diverse digitale kanaler. Når filtrering ikke er nok, tilbyder Responsys, som én af de eneste på markedet, avanceret adgang til SQL, hvormed der åbnes op for helt unikke muligheder af segmentering.

7. Detaljerede kampagne-analytics

Det er vigtigt at kunne følge med og have muligheden for at justere kampagnen undervejs. Responsys tilbyder et fleksibelt system, hvor du kan oprette tilpassede dashboards, som skaber detaljeret og overskuelig datavisualisering af dine kampagners performance. Du kan desuden eksportere rapporter ud baseret på alt fra målgruppe, segment eller individ.

8. Real-time personificerings-service

Responsys’ navn kommer af ‘respons’, eller ‘svar’ om man vil. Og det er lige præcis, det du kan med dette system. Du kan svare, eller reagere på enhver kundehandling på enhver digital kanal, i det øjeblik kunden interagerer med dit indhold. Det betyder at, kan vi tracke det, kan vi reagere på det.

9. Konsistente cross-channel oplevelser

Responsys sikrer, at din kommunikation er konsistent og tilpasset den enkle bruger på tværs af email, SMS, mobil, push-notifikationer fra app, browser-notifikationer og sociale medier.

10. Avanceret template system

Ved at tilbyde et avanceret template system kaldet ”RPL”, giver Responsys mulighed for bedre brug af data fra eksterne kilder, der kan give større fleksibilitet til at hente real time data fra 3 part systemer. Dette er en unik mulighed, som vi ikke ser på samme mådefra andre systemer på markedet.

11. Personaliseret mobil marketing

Responsys indtager også dine brugeres mobile univers med push-notifikationer og såkaldte ”rich push notifications”, som kan indeholde links, video, billeder og meget mere. Dine brugeres præferencer og interesser bliver lagret i systemet, så det kan indgå i yderligere automatisering.

KONTAKT OS