Back

MAILCHIMP – ‘LETVÆGTEREN’ MED FLERE FUNKTIONER END DU ANER


Mailchimp er den velkendte platform, som giver dig, hvad du betaler for. Systemet anvendes af alt fra bloggere til mindre og mellemstore virksomheder, og du kan vælge alt fra den simple og billige version til den mere udbyggede og dyrere version. Platformen er den absolutte ’letvægter’ på markedet med flere manuelle processer. Platformen er den største spiller derude med over 50% af markedsandelen på grund af den store brugervenlighed, men Mailchimp er bedst til kunder med mindre datamængder.

Mailchimp er en effektiv platform, som kan vedligeholde relationen mellem dig og dine brugere. Kommunikationen kan skræddersys med tekst, billeder og tydelige call-to-actions...

Men kan Mailchimp andet? Automation er et underspillet element, da de fleste udelukkende forbinder Mailchimp med manuelle nyhedsbreve. Det er heller ikke forkert, men systemet kan mere, og det kan vi hos Dwarf hjælpe dig med.

Vi har mange års erfaring i at opsætte email-flows og eksekvere kampagner i Mailchimp for vores kunder. Vi har samarbejdet med kunder som NG Travel Group, USA Tours og Vision Travels. Men hvad er det egentligt ud over prisen, som gør Mailchimp så speciel, at den kan sidde på størstedelen af markedet?

MAILCHIMP ER MERE END BARE EMAILS

I Mailchimp står du selv for det meste, men det er ikke bare en ”email-kanon”. Platformen giver dig mulighed for at administrere dine data og målgrupper ved bl.a. et CRM-tool, som giver dig indsigter om dine brugeres adfærdsmønstre.

Derudover får du mulighed for; segmentering af dine brugerdata, adfærdsbetonet målretning, predictive demografisk data, tilmeldingsformularer, kreative værktøjer, intuitiv tagging og organisering af dine brugere, SoMe indsigter, muligheden for at opsætte surveys, A/B og multivariate-testing af dine kampagner mm.

Ud over dette har platformen senest fået tilført en visuel brugerrejse-designer, som visualiserer flowet i din kommende kampagne og skaber et unikt overblik. Med andre ord et utal af muligheder, hvis email marketing er den strategi I har valgt at fokusere på.

FEM ÅRSAGER TIL, AT DU SKAL VÆLGE MAILCHIMP

1. CRM-tool

Mailchimps CRM-tool er nemt at navigere i og egner sig således både til brugere, som skal prøve et CRM-system for første gang og til kunder, som kommer med data fra et anden system. Dette tool gør det muligt for dig at skabe overblik over dine brugeres adfærd, spotte trends og segmentere din data til værdifulde målgrupper. På denne måde kan du optimere dit overblik, workflow og performance. Bevares, Mailchimp kan meget, men du skal have ‘in mente’ at hvis du har brug for end ambitiøs automatisering, så bør duvælge et stærkere produkt fra listen.

2. Integrationer

Mailchimp gør det mulligt at integrere med dine foretrukne services, f.eks. sociale medier eller Google, og muliggør på den måde lagring og genbrug af dine samlede data. Dette bringer værdi, når det kommer til forbedringen af din målrettede kommunikation.

3. Kreativ Assistent

Det seneste tiltag på Mailchimp er den kreative assistent, som lærer af din adfærd og samler på logoer, skrifttyper, farver og andet indhold fra dine rutiner på platformen. Dette strømliner din arbejdsproces og sparer dig tid f.eks. i designet af indhold til et email-flow. Men det stopper ikke her, da assistenten automatisk kan skabe flere versioneringer af dit design, og tilpasse det formater til diverse kanaler, bare ved et enkelt klik på en knap. Det er hertil nemt at rette tekster, indsætte farvekoder og skalere elementer i designet. Mest utroligt, kan du publicere til flere kanaler samtidigt direkte fra MailChimp.

4. Transaktionelle emails

Denne funktion gør det muligt for dig at sende personaliserede emails via Mailchimp, ved hjælp af API eller SMTP-server. Det betyder, at du kan opnå større relevans, bedre levering, højere open-rates og nemt tracke spam complaints for dine kampagner.

5. Smart Recommendations

Mailchimp er den største spiller på markedet, og derfor besidder de også store mængder af brugerdata. Det gør det muligt for platformen at komme med anbefalinger bundet i predictive data baseret på deres samlede brugeradfærd. Dette kan bruges til at vælge målgrupper fra forskellige datakilder, men også nye segmenter. Denne type indsigt i målgruppens sandsynlige adfærd og behov, kan være en stor hjælp for dig, når du skal planlægge dine strategiske tiltag f.eks. i forbindelse med jeres strategiske kommunikation. Funktionen kan også bruges til at skabe dynamiske emails, som tilpasser sig modtageren ”on the go” og vurderer, hvad sandsynligheden er for open‘opt-in’, eller anden engagement.

Mailchimp er til den kommunikationsansvarlige, som har tankerne på en email-strategi og gerne vil gøre det meste selv.

KONTAKT OS