Digitale innovationer til Danmarks vækstskabere

Nye løsninger

 

Innovationsfonden, der årligt uddeler 1,4 mia. kr. valgte i starten af året Dwarf som digital samarbejdspartner - og henover de sidste måneder har Dværgene arbejdet i højtryk for at kreere design og udvikling der er Fonden værdig.

At skabe vækst og arbejdspladser i det ganske danske land er ikke et lille foretagende. Det er faktisk lidt af en mammut-opgave, som Innovationsfonden har påtaget sig. En opgave, der resulterer i at flere hundrede håbefulde entreprenører, Ph.d.er, forskere, og virksomheder hvert år får tildelt de ca 1,4 mia. kr. af fondens midler og ekspertise. Processen er der leder dertil er ligeså ret så omfattende, den indebærer nemlig masser af dokumentation, data, cases, historier, og kyndig vejledning.

Derfor er fokuspunktet for det nye site, at facilitere, at Innovationsfondens flere tusinde brugere er klædt på til at søge midler til deres projekter. Processen indeholdt derfor nøje brugertestning og tæt samarbejde med Fonden. Vi konkluderede hurtigt i forløbet at et let-medgørligt og velpoleret content management system var nødvendigt for at nå de mål og ambitioner, Innovationsfonden har.

Tobias Støier, Senior Creative Strategist hos Dwarf, udtaler:

"Det er tydeligt, at Innovationsfondens arbejde har en stor indflydelse på vækst og udvikling i Danmark. Det nye site gør det muligt for Innovationsfonden at komme endnu tættere på brugerne, og at ansøgere er velforberedte til ansøgningsprocessen."

Innovationsfondens digitale ambition er at skabe relevans og interaktivitet for deres håbefulde ansøgere via en ny hjemmeside. Sitet kommunikerer styrken, størrelsen og bredden af Innovationsfondens portofolio ved at illustrere og visualisere de investeringshistorier, der er at finde hos fonden.

Derfor er platformen også centreret omkring visuel storytelling, der, båret af billeder og andre rige medier i stedet for tekst, skal tydeliggøre Innovationsfondens services.

"Vi ser det som essentielt at at iscenesætte de gode iværksætterhistorier, der demonstrerer både at Innovationsfonden er en dygtig sparringspartner på projekter, og at de som helhed gør en forskel for Danmarks brand. Ved at illustrere og forbedre formidlingen af det utal af interessante historier, der allerede findes, ønsker vi at fremvise den værdi investeringerne tilfører Danmark. Derfor er det, at få muligheden for at hjælpe Fonden med at skabe digital intimitet med deres brugere, en stor motivation for mig", slutter Tobias.

Har du lyst til at se resultatet, kan du klikke her!