Dwarfs løsninger skal skabe værdi. Synlig værdi.

Vi vil kun sælge løsninger, vi selv ville have købt.

Hos Dwarf vil vi gerne være kendt for aldrig at sælge løsninger, som vi ikke selv ville have købt.

Det siger vi ikke for at lyde flinke og ansvarlige. Snarere fordi vi har en klar egeninteresse i, at projekter, vores kunder køber af os, skaber synlig værdi - for så bliver afregningen til Dwarf bare et spørgsmål om at bruge lidt af det øgede dækningsbidrag til at betale leverandøren.

Værdien opstår, når vi i fællesskab designer en brugeroplevelse, der får jeres kunder til at gøre netop dét, der skaber værdi for jeres forretning. Derfor er vi først glade, når både vores kunder og vores kunders kunder er glade.

Omkring 40 dværge prøver dagligt at leve op til det kodeks. Vi har 13 års onlineerfaring og er stærke indenfor online forretningsudvikling, design- og konceptudvikling og avanceret backendudvikling og -integration.

Jeres og deres behov

En løsning skaber værdi, når den får brugerne til at gøre netop det, der skaber værdi for jeres virksomhed.

Når man laver online løsninger, er spørgsmålet til én million kroner: "Hvad skal få brugeren til at gøre netop dét, der skaber værdi for jeres virksomhed?" Det er det, al kreativitet og energi skal bruges på at finde svaret på.

Mennesker ændrer kun adfærd, hvis vi påvirkes på en ny måde - og for det meste skal vi kunne se en klar egeninteresse - penge, luksus, bekvemmelighed, ansvarlighed - før vi flytter os.

Det gælder også jeres kunder, brugere og medarbejdere, og derfor handler gode løsninger ofte om at finde den rigtige balance, så både jeres og kundernes interesser varetages.

Tænk "Show me the money!" & "What's in it for me?".

Idéer, der - uanset hvordan man vender og drejer dem - kun er i virksomhedens interesse, vil fejle. Men heldigvis gælder det også den anden vej.

Så når en brugergruppe eller et kundesurvey peger på 20 nye ønsker, er det en god idé lige at stoppe op og finde sin indre Jerry Maguire frem og råbe: "Show me the money", som Tom Cruise i filmen af samme navn og regne lidt på, om det enkelte ønske makes business sense.

Ingen gatekeepers

Hos Dwarf holder du møder og taler i telefon med dem, der har fingrene nede i dit projekt.

Nu vi taler om business sense, så er direkte kontakt mellem kunden og dem, der rent faktisk løser opgaven en hjørnesten i Dwarfs leverancer. Det betyder, at dem du snakker med hos Dwarf, er dem, der laver dit projekt. Vi sidder sammen, på samme adresse, og du har direkte kontakt til dit team. Det gælder uanset, hvilken kompetence vi snakker om: Analyse og forretningsudvikling, design og koncept, frontend- og backendudvikling og projektledelse.

Forretningsudvikling

Vi vil gerne holdes op på nogle konkrete mål…

Den bedste løsning opstår, når vi forstår, hvordan det projekt, vi skal arbejde på, bidrager til kundens forretning. Bagefter skal vi blive enige om, hvad de kritiske succeskriterier er, og hvordan vi måler, om projektet skaber værdi.
Det skal skrives ned - og dokumenteres efterfølgende. Det er dét, vi mener, når vi siger synlig værdi.

Design og koncept

…for vi skal vide, hvor I vil hen med brugerne, så vi kan designe den rigtige brugeroplevelse.

At have styr på de forretningsmæssige mål er kun halvdelen af ligningen. Det er først, når brugerne gør, hvad der giver mening for virksomheden, at løsningen skaber værdi.
De skal påvirkes med en brugeroplevelse, der får dem til at handle.

Når det er bedst, er det som en usynlig engelsk butler, der hjælper jeres kunder "af med frakken" og sender dem i den rigtige retning. Det handler ikke om smag - pænt eller grimt. Det handler om, hvad der virker.

Udvikling

Dwarf hører til i geek-enden af webbranchen. De fleste dværge er teknisk tunge og har bygget store, komplekse og superstabile løsninger til vores kunder i Drupal, EPiServer, Tuksi og Sitecore. Lægger du vægt på teknisk tyngde, så er vi ikke noget tosset valg.

Vi tror på, at kvalitet i koden betaler sig…

Uanset projektets størrelse er vores grundholdning, at kvalitet i udviklingen betaler sig. Det er dét, der gør, at løsningen kører stabilt og lynende hurtigt, er nem at vedligeholde og kan videreudvikles. Man kan sagtens komme 'billigt i luften' med lidt standardmoduler bundet sammen med spaghettikode, men det er en meget dyr måde at spare penge på, hvis onlineprojektet skal være en del af jeres forretning og værdiskabelse.

Projektledelse med styr på begge ender

Når vi spørger vores kunder om, hvad de lægger størst vægt på, når de skal vælge webbureau, så kan svaret skrives sammen til: "At få det aftalte projekt leveret til tiden, til budget og uden fejl".

…at projektledelse betaler sig…

Skal det lykkes, kræver det en rolig og koncentreret arbejdsproces, en ensartet høj kvalitet i udviklingsarbejdet og en systematisk dialog med kunden, så både kunde og team er 100% klar over, hvor projektet er lige nu, hvilke konsekvenser forskellige valg har, og hvad der forventes af hvem hvornår.

At styre dén proces er projektlederens fornemmeste opgave og har altid højeste prioritet.

Når du bliver kunde hos Dwarf, får du en fast projektleder, som er bindeleddet mellem din organisation og dit team hos Dwarf, og du kan forvente hurtigt svar og handling, når du henvender dig.
Men du må ikke forvente, at din projektleder er et online-orakel. Hun er nok mere en slags "eftertænksom Google". Du kan spørge om hvad som helst - og næste gang I snakker sammen, kan du forvente, at din projektleder har undersøgt sagen, og du får et nuanceret svar.

Dialog og dag til dag styring

Du får også et kundeområde på vores ekstranet, hvor du kan finde alle vigtige dokumenter om dit projekt, og hvor vi i fællesskab kan holde styr på alle detaljer, småopgaver og bugs.

…og at online projektrum er smarte og nyttige. Men de kan ikke erstatte fysiske møder og personlig dialog.

Det er smart, men rigtig personlig dialog er smartere. Specielt hvis der er noget, der skal forklares eller diskuteres. Vi mener, at det er spild af tid ikke at mødes.

Gode møder med kunderne er en del af den samlede leverance og kundeservice. Som vi skriver i vores interne værdibog: "Gode møder starter til tiden, har en dagsorden, der er afstemt med kunden og ender med et referat. Møder beviser ikke fremdrift i et projekt. Møder holder man for at koordinere og sikre sig, at alle er enige om retningen. Fremdrift er det arbejde, man laver mellem møderne."

Vil du vide mere om, hvordan vi arbejder, og hvad vi lægger vægt på, sender vi dig gerne et eksempler af vores interne værdibog, "Besked fra Ledelsen".
Du kan bestille "Besked fra Ledelsen" her.