Back

Design og brugeroplevelser

Digital design & brugervenlighed

De fleste brugere har et formål med besøget og nogle forventninger til, hvordan oplevelsen bliver. Når de lander på sitet, starter uret - og I har måske fem, ti eller tyve sekunder til at hjælpe brugeren i den rigtige retning, før de overvejer at afbryde besøget. Det handler om indholdsstruktur, navigationsprincipper, informationsarkitektur (IA), user experience (UX) og mange andre fine begreber. Man kan også bare kalde det at skabe en helstøbt brugeroplevelse, der hjælper brugeren med at gøre dét, der skaber værdi for jer.

Stimulerende digital design = værdi

Design kombineret med usability handler om at gøre brugen af sitet intuitivt. At sørge for at visuelle effekter ikke får brugeren til at miste overblikket, samtidig med at jeres online design kommunikerer virksomhedens brand og værdier effektivt. Det er nok nemmere at vise end at fortælle det med ord. Så kig lidt på vores cases. De er ikke bare pæne. De skaber værdi. 

Det er stadig de færreste virksomheder, der tester et nyt design ”live” på kunderne. Men vi synes, flere burde gøre det. Selv mindre justeringer i designet kan rykke væsentligt på brugernes adfærd – og på internetprojektets lønsomhed. Derfor er design også et væsentligt element i en god digital løsning. Og det er noget, man kan teste og måle effekten af. Samtidig er det måske den del, kunderne har sværest ved at betale for. De fleste ved godt, at de ikke kan kode deres egen hjemmeside i .NET, men rigtig mange har en yndlingsfarve og ved, hvad de synes er pænt og grimt. 

Nu gentager vi lige os selv. På Dwarf går vi op i, hvad der er godt og dårligt design. Hvad der virker, og hvad der ikke virker, når vi snakker digitale kanaler.