Børnetelefonen: 80'er klassiker i digital modning

Vi har fået et brugervenligt og inspirerende nyt site, der gennem effektiv filtrering sørger for at alle, der besøger Børnetelefonen.dk, får noget brugbart indhold med sig. Det er især vigtigt for de børn, som synes det er grænseoverskridende at ringe til BørneTelefonen. Derfor er vi også glade for vores ”børn hjælper børn” forum, fordi vi tror på, at det kan række ud til endnu flere børn og unge.

Kasper Langaa, Webredaktør hos Børns Vilkår

Børns Vilkår kom til Dwarf i 2014 med et ønske om at modernisere og optimere to websites: Bornsvilkar.dk og Bornetelefonen.dk – med andre ord et corporate site og et rådgivningssite.

De første børn løftede røret og drejede nummeret til Børnetelefonen i 1987, men anno 2015 er tilbudet heldigvis bredere end navnet antyder. Børnetelefonen er i dag et website, en chat, en digital brevkasse og selvfølgelig stadigvæk en direkte hotline til en fortrolig voksen.

Ud over at have blik for hvordan kanalerne er forbundne, var udfordringen at samle og kategorisere de enorme datamængder, Børnetelefonen har, så det viste indhold konstant er relevant for det barn, der klikker rundt på sitet. Uanset om barnet søger på gravidtet eller alkohol, så skal hjælpen være at finde i samme skærmbillede.

Tiden hvor børn og unge skal have hjælp til at forbinde sig selv til internettet er for længst passé. I dag forventer de yngre generationer at blive trakteret med mobiltilpassede sites med høj brugervenlighed. 

Vi vurderede, at et farvel til Sitecore og et goddag til en responsiv Drupal-platform var den bedste løsning for Børnetelefonen.dk. Med det udgangspunkt var det nemlig muligt at tæmme deres løbske brevkassedatabase på 4000+ breve, og derved sørge for, at de mest relevante breve blev vist for den søgende bruger. Relationsbåret indhold når det er allermest værdifuldt!

Brugervenligheden er i top på det nye site, og det betyder en hel del, når man skal have den digitale generation i tale. Og med det nye responsive design er al vores indhold og alle vores rådgivningstilbud tilgængelige fra en smartphone.

Kasper Langaa, Webredaktør hos Børns Vilkår

Det nye børnetelefonen.dk er blevet udstyret med en effektiv filtreringsmekanisme, og emnetags sørger oven i hatten for at blande brugergenereret indhold med eksternt journoindhold. Det betyder samtidig, at Børns Vilkår nu kan spore hvad børnene søger på, og indrette deres strategi og målsætninger for kommunikation bedre.

Alle børn og unge, der besøger Børnetelefonen.dk, skulle gerne have muligheden for at tanke op med gode råd – uanset om de får dem pr. telefon eller på skrift. Derfor er rådgivernes adgang til systemet nu også gjort lettere. Så i stedet for at logge ind i backenden for at besvare breve, kan de nu logge ind i frontenden, spare tid og på enkel vis rådgive endnu flere børn med problemer. Og hvorfor egentlig ikke lade børnene selv skabe værdi for hinanden ved være rådgivere. ”Børn hjælper børn” er Børnetelefonens nye forum, hvor brugerne kan hente de måske mest vedkommende og værdifulde råd – nemlig dem fra ligesindede.

Efter lanceringen er et gennemsnitligt besøg steget fra 3 minutter og 50 sekunder til 5 minutter og 8 sekunder. Det nye Børnetelefonen.dk formår altså at fastholde børnene længere tid på sitet.

Læg vejen forbi sitet

Book et møde med en dværg