Shop Excellence 2011 - De mest populære webshops

Whitepapers & analyser

Internettet er ikke længere en salgsplatform for de få digitale frontløbere. Forbrugerne shopper nu både dagligvarer, sko og kummefrysere online.

Alt efter opgørelsesmetode bliver der omsat for 34-42 mia. kr. i online salg i 2011. Det er en stigning på 12,4 pct. i forhold til 2010. Men bag de flotte salgstal ligger der også historien om varer, der efterlades i indkøbsvogne online og webshops med ringe brugervenlighed, der taber kunderne undervejs. Forskellene i strategi og digital succes varierer kraftigt.

I denne udgave af Dwarf Quarterly har vi udarbejdet en rangliste over de 50 mest populære webshops. Den bygger på svar fra mere end 2301 danskere, der har deltaget i en omfattende spørgeskemaundersøgelse. Med udgangspunkt i danskernes tilbagemeldinger kigger vi på, hvad digitale købmænd kan lære af de bedste. 

Download Whitepaper (32 sider PDF)

Content

Top 50 - Shop Excellence 2011

Vi har bedt 2300 danskere om at udpege de bedste webshops i Danmark. Hvad gør de bedste – og hvordan klarer de danske webshops sig i den internationale konkurrence?

Læs mere

Udlandet overtager dansk e-handel

Store udenlandske virksomheder er ved at sætte sig på det 40 milliarder kr. store danske marked for e-handel. Seks ud af de ti mest populære web-butikker blandt danske forbrugere er udenlandske. Fremtiden for danske netkøbmænd bliver nicher, vurderer e-handelseksperter.  

Læs mere

Pris og medietryk driver populariteten

Kendskab og pris er to vigtige fællestræk hos de butikker, der er blevet mere populære blandt de danske forbrugere i løbet af de seneste to år. Luksus og fornøjelser på hylderne er to vigtige fællestræk blandt de net-butikker, der har mistet popularitet. Velkommen til et internetmarked i finanskrisens skygge.

Læs mere

Sådan gør de bedste webkøbmænd

Konkurrencen på onlinemarkedet er benhård. Særligt på rejse- og bogmarkedet. Hvordan sørger de førende onlineforretninger for at være et skridt foran konkurrenterne?

Læs mere

Grænsehandel på nettet truer dansk detailhandel

Mere end hver anden dansker handler nu ind i udlandet via internettet. Og hver tredje køb bliver foretaget i e-butikker uden for Danmark. Samlet køber danskerne skønsmæssigt for 7 milliarder kr. varer i udenlandske e-butikker. Og det tal vil kun vokse i de kommende år.

Læs mere

Impulskøb er ukendt på nettet

Sammenlignet med i fysiske butikker køber forsvindende få danskere ting på nettet, de ikke havde planlagt. 52 pct. af forbrugerne ender ofte med at købe mere, end de havde planlagt, når de shopper i fysiske forretninger. Tilsvarende er det kun 22 pct., der ender med at lave impulskøb, når de shopper over nettet. Dermed går netbutikkerne glip af en milliardomsætning.

Læs mere

Forladte indkøbskurve for milliarder på nettet

Der bliver efterladt for milliarder af kroner varer i virtuelle indkøbsvogne. Hvert tredje indkøb online bliver afbrudt. Det svarer til efterladte varer for op til 21 milliarder kr. Hovedsynderen er uventede ekstra omkostninger, når kunden står ved kasseapparatet.

Læs mere