Simplicitet på flere planer

Nye løsninger

Når man snakker om design, handler det oftest om, hvad der er pænt, og hvad der er grimt. Men hvad så når kunden er en virksomhed, der lever af at sælge sit design?

Montanas website er en designmæssig perle, og med det udgangspunkt arbejder vi altid på at skrue på knapperne, så sitet også bliver så funktionelt og brugervenligt som muligt. Derfor har vi siden sitet blev lanceret i starten af 2015 løbende lavet justeringer, samt implementeret et decideret mobilsite.

Med et site med 36 moduler, 4 dybder og 42 farver har brugerne et uendeligt antal kombinationsmuligheder til at designe netop deres personlige møbler. Hvordan sikrer man sig så, at brugerne rent faktisk kan finde det, de er på udkig efter?

Det spørgsmål har vi i samarbejde med Montana besvaret. Vi har lavet en større justering af designet på websitet i løbet af foråret. Hos Dwarf mener vi, at brugeroplevelsen er en kombination af en tydligt prioriteret struktur. Et design der – som en usynlig butler – behageligt skubber brugeren i den rigtige retning. For Montana handlede det om at skabe en bedre menustruktur, således at brugerne nemmere kunne finde de forskellige møbler og de tilhørende kombinationsmuligheder, samtidig med de også kunne lade sig inspirere.

Værdiskabelsen handlede dog ikke kun om at give brugerne en bedre oplevelse på sitet, men også i forhold til SEO lavede vi flere justeringer. For et årstjek viste, at nogle sider, aldrig fandt frem til brugerne. Derfor hjalp vi Montana med at lave en ny indholdsstruktur, som både skulle give brugerne en bedre oplevelse, men også forbedrer søgeresultaterne.

Besøg sitet og lad dig inspirere af de mange kombinationsmuligheder.