Mobilshopping 2011 - En håndholdt handelsrevolution

Whitepapers & analyser

De nye smartphones, med deres store skærmstørrelse og computerkraft, åbner helt nye muligheder for at transformere et håndholdt kommunikationsredskab til en revolutionerende salgsplatform med øjne, øre og stedsans.

Danskerne har fået øjnene op for mobilen som deres nye shoppingkurv, og det forventes, at en milliardhandel er ved at flytte over til mobilen. Et af de vigtigste spørgsmål for virksomhederne bliver derfor, om man skal eller ikke skal have et mobilsite eller en app? Dette spørgsmål besvares i whitepaperet ”Mobilshopping 2011”.

Download Whitepaper (54 sider PDF)

Whitepaperet bygger på et omfattende spørgeskema, som 2900 danskere har besvaret. Dataindsamlingen er foretaget af analyseinstituttet Userneeds. På baggrund af besvarelserne har vi analyseret danskernes købsadfærd på mobilen. Artiklerne i whitepaperet kortlægger markedet for applikationer i Danmark, hvilke produkter danskerne ønsker at købe fra deres mobiltelefoner og estimerer det samlede marked for mobilshopping i landet. Desuden gennemgås de største udfordringer og eksperternes anbefalinger for at opnå succes.

Kort sagt: Den mest komplette analyse af salg gennem mobilen til dato.

Content

Milliardhandel flytter til mobilen

Danskerne har opdaget mobilen som ny shoppingkurv. En milliardomsætning er ved at flytte over til mobilen. Især iPhone driver udviklingen mod en ny mobil markedsplads. Eksperter varsler en mobil handelsrevolution.

Læs mere

Det køber vi med mobilen

Danskerne bruger i dag mobilen til at shoppe billetter, musik, spil, film, mad og bøger. Stort set det samme, som er mest populært på computeren. Men spørger man danskerne, vil de gerne bruge mobilen til meget mere, end de gør nu.

Læs mere

Barrierer for mobilshopping

Skærmstørrelsen, teknikken og udbuddet er de største barrierer, der forhindrer danskerne i at shoppe løs fra mobilen. Men barriererne vil forsvinde, vurderer flere eksperter i nethandel.

Læs mere

Danske butikker er ikke på mobilen

De færreste danske netbutikker tilbyder i dag en mobilversion, der gør det nemt at shoppe via mobilen. Det kan føre til tab af omsætning til udlandet, advarer eksperter.

Læs mere

Danske Bank regerer på mobilen

Danske Bank står for den suverænt mest populære mobilbank på telefonen. Hele 50 pct. af brugerne er meget tilfredse med bankens mobilapplikation. Nordea har kun 23 pct. meget tilfredse brugere.

Læs mere

Danskerne: Her er de bedste apps

Danskernes mest foretrukne applikationer på mobiltelefonen - bortset fra spil - tæller Facebook, DMI, Rejseplanen, Google og TV2 Nyhederne. Det er anvendeligheden af applikationen, der sikrer positionen som danskernes foretrukne.

Læs mere

Apple og Telmore er konger af det danske mobilmarked

De gode nyheder står ikke i kø for Nokia og Telia i øjeblikket. For Nokia står den på fyringer på grund af tabte markedsandele, og for Telia har man valgt at skifte look for at forbedre et haltende brand. 

Læs mere

10 gode råd til den mobile købmand

Hvad gør en virksomhed, hvis den vil sikre adgang for mobile kunder? Webbureauet Dwarf har udarbejdet en række gode råd til, hvordan en forretning bedst tackler den mobile markedsplads.

Læs mere

Succes på mobilen

Kunderne nærmest vælter ind i butikken fra mobilen hos mobilhandelens frontløbere.

Læs mere