Forretningen Facebook - kommercielt eller socialt medie?

Whitepapers & analyser

Selvom Facebook fylder meget i hverdagen og mediebilledet, ved vi grundlæggende kun lidt om, hvad brugerne faktisk foretager af aktiviteter – og hvor ofte danskerne logger på. Er der nogen personer eller grupper, der i særlig grad har taget Facebook til sig, og hvad karakteriserer dem? Bliver der Facebooket i arbejdstiden – og i hvilket omfang?

Vi har indsamlet svar fra 2545 personer, der alle er blevet spurgt om deres brug af sociale medier. Ud af de 2545 personer har 1775 svaret, at de har en profil på Facebook. Gennem deres svar har vi kortlagt de populære aktiviteter, holdningen til virksomheder og analyseret flere forskellige brugersegmenter.

Download Whitepaper (36 sider PDF)

Det gør Dwarfs analyse af danskernes brug af Facebook til den mest omsiggribende og dybdegående til dato. Og den er gratis.

Content

Facebook koster 11 mia. i tabt arbejdstid

Danskerne facebooker som aldrig før. Også på arbejdet. Faktisk i et omfang, der svarer til 11 mia. kr. arbejdstimer om året, viser en ny analyse. Dansk Erhverv advarer om at Facebook koster dansk konkurrenceevne og anbefaler arbejdsgiverne at gribe ind.

Læs mere

Facebook er det nye Afrika

Selv om Facebook hitter som verdens mest populære sociale medie, tjener de færreste virksomheder penge på mediet. Spørgsmålet er, om det overhovedet er en markedsplads. Det fremgår af en ny analyse af de danske Facebook-brugere, som webbureauet Dwarf har gennemført med Userneeds.

Læs mere

De har succes på Facebook - 8 spørgsmål du bør stille dig selv

Det er et absolut mindretal af virksomheder, der har succes på Facebook. Og kommercielle resultater, der kan henføres direkte til bundlinjen, lader vente på sig. Ofte er strategien og formålet dog også et andet. Det handler om dialog og branding gennem humor.

Læs mere

Temperaturen på Facebook

Facebook er hot. Ingen tvivl om det. Omkring 70 pct. af danskerne i alderen 18-65 år har en Facebook-profil. Men tilgangen er stoppet. Kun 7 pct. af brugerne har oprettet profilen inden for det seneste halve år.

Læs mere

Facebook kan gøre os syge

7 ud af ti danskere har flyttet deres sociale liv på Facebook. Eksperter advarer om, at det kan gøre os syge. Facebook er et farligt glansbillede-univers, der risikerer at tage kontrollen med vores liv.

Læs mere

Hvilken type er du på Facebook?

Med over to millioner danske profiler er befolkningen i det danske Facebook-land mere end 7 gange så stor som Island. Men selvom forskelligheder er mange, falder størstedelen ind under 5 arketyper: Den Socialt Aktive, Betragteren, Den Uinteresserede, Gameren og Superbrugeren.

Læs mere