Halifax løber med E-handelspris

Nyheder om Dwarf

Halifax’ Burger on the Fly-løsning er ikke gået ubemærket hen, og nu har Foreningen for Dansk Internet Handel også hædret Halifax for deres online strategi og kåret burgerkæden til ”Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 til 25 mio. kr.”.

Prisen har fokus på succes'er inden for dansk e-handel og præmierer de virksomheder, der gør brug af kreative onlineløsninger og viser vejen til det gode e-handelskoncept. Kåringen fandt sted den 18. maj i Tivoli Hotel og Congress Center, og Halifax henviste blandt andet Uno Living, Blacksnow og Rezet Sneaker Store til de sekundære placeringer.  

Halifax har hele pakken

Løsningen har før vundet priser for design, brugeroplevelse og digitalisering. E-handelsprisen markerer imidlertid anerkendelsen af den digitale forretning, og er dermed er Halifax kommet hele burgerbollen rundt. Den digitale forretningsstrategi har givet Halifax et skarpladt våben i den københavnske burgerkrig. Løsningen formår at skabe relationer mellem Halifax og deres kunder ved at give en god og personlig service og et godt produkt, uanset hvilken platform, der er i spil.

Halifax har - modsat andre take away leverandører - taget ejerskabet over, deres egen online brugeroplevelse. Løsningen har været værdifuld, fordi den har skabt en tættere relation mellem Halifax og deres kunder. På halifax.dk har du blandt andet en personlig profil, hvor du kan gemme din og kærestens favoritburger ud af de 847,288,609,443 mulige kombinationer. Brugeroplevelsen er simpelthen bedre end på de store takeaway portaler, fordi løsningen er skræddersyet til Halifax’ forretning, og fordi kunden handler med Halifax selv og ikke tredjepart..

Digitalisering der kan ses og føles

Det har givet halifax.dk 41% af takeaway-salget, hvorfra 30% heraf er fra mobil og 18% fra tablet. Fokus på personalisering af burgerbestillingen, har øget salget af tilbehør og drikkevarer og efter bare 3 måneder, øget omsætningen ved onlinebestilling med 6 %.

Digitaliseringen stopper ikke ved takeaway bestillinger. Halifax har nemlig udvidet den digitale forretning til også at omfatte praktiske gøremål i restauranterne. For eksempel styres fødevarekontrol, varemodtagelse og kasseapparater gennem en app, der automatiserer processerne. Den digitale platform muliggør en unik service for kunderne, der er værd at videreudvikle på.

Kun fantasien sætter grænser

I fremtiden kan gæsten måske gå på halifax.dk i restauranten, så man ved bordet kan bestille en stor cola til det andet ben eller chipotle-mayo, når man er renonce i remoulade, uden at skulle vente på at få øjnekontakt med en tjener. Det kunne også udvikle sig til en live broadcast af burgerens liv og fortælle når produktionen påbegyndes, hvornår den er færdig i køkkenet og bliver pakket og er klar til afhentning, for at invitere kunden indenfor og minimere den negative ventetid. Mulighederne er mange.

Her kan du læse mere om løsningen.