Fleggaard: Mere end tilbudskommunikation

Nye løsninger

Det kan ofte være svært at vælge den rigtige hest, når man skal springe på den digitale marketingkarrusel. Hvilket budskab er det rigtige? Hvilken kanal skal man vælge? Og hvad er vores målgruppe egentlig? 

21 gode råd til din e-mailmarkedsføring

Vi giver dig danskernes foretrukne nyhedsbrev i 2015 samt 21 gode råd til hvordan du kan optimere din e-mailmarkedsføring.

Marketing automation er godt købmandskab. Alt for mange af potentielle kunder er forbi dit site, men får ikke gjort handlen færdig. Det kan vi hjælpe med til, de gør. For at give dig et indblik i hvordan vi kan hjælpe strategisk til at styrke jeres dialogmarkedsføring, har vi samlet 21 gode råd om e-mailmarkedsføring - lige et at hente og læse i juleferien. Hvis du får mod på mere digital rådgivning, vil vil naturligvis gerne høre fra dig.  

Vi har gennem det seneste halvandet år lavet marketing automation sammen med brands som EDC, Supersaver, Flybillet.dk, Lauritz.com og Sunset Boulevard. Og nu har vi launchet et projekt med endnu et velkendt brand.

Sammen med grænsehandelmastodonten Fleggaard har vi nøje researchet, idéudviklet, workshoppet, testet og senest lanceret to værdiskabende marketing automation e-mailprogrammer. Programmerne formidler overordnet set det samme budskab men er eksekveret med fokus på hver sin målgruppe.

Fænomenet Click’n’Collect – hvor du bestiller på nettet og afhenter færdigpakkede varer i butikken – vinder i større og større grad frem blandt danske retailere, og Fleggaard må siges at være firstmover på deres felt. Derfor har det ganske naturligt været i virksomhedens interesse at promovere deres Click’n’Collect service.

Vi har udviklet to e-mailprogrammer i Oracle Responsys til formålet – fra idé og tekst til opsætning og eksekvering. I det første program er vi gået målrettet efter at påvirke kunder, der modtager det ugentlige nyhedsbrev, når de besøger Fleggaards website med et budskab om at bestille deres varer digitalt. Som en ekstra feature besluttede vi os for at teste det optimale udsendelsestidspunkt ud fra en hypotese, om at torsdag aften er det tidspunkt, flest kunder gør brug af Click’n’Collect frem mod weekendens tur over grænsen.

I det efterfølgende program har vi haft fingrene nede i den store gryde med data og udviklet et program, der dels konteksuelt kommunikerer tre forskellige udgangspunkter for at besøge Fleggaard, dels påvirker eksisterende Click’n’Collect-kunder ud fra deres individuelle købscyklus. Begge programmer opererer med datadrevet fremstilling af øjeblikkelige tilbud og versionerer alt efter, hvilke tilbud den enkelte kunde historisk set har reageret på.

Hele installationen har kørt sideløbende på Fleggaards søster-brand, Calle, men med tilpassede budskaber til deres målgruppe. Inden længe skriver vi 2016, og i det nye år kan du læse en spændende case om, hvad programmerne rent faktisk har rykket for Danmarks største grænsehandel.

Hvis du er spændt på, hvad 2016 byder på af e-maildialog fra Fleggaard, så tilmeld dig deres nyhedsbrev.