Startskud til Dwarf Design Sprints

Nyheder om Dwarf

I bestræbelserne på at udvikle jeres digitale forretning bedst muligt, har vi lanceret et metodisk værdiskabende koncept. Det skal engagere jeres kunder gennem innovation og design, der bygger på simpelhed, brugervenlighed og pålidelighed.

UX, design, informationsarkitektur, brugertest er volapyk for nogle, og sød musik i ørerne hos andre. I fællesskab med jer udfolder vi begreberne og skaber den løsning, der får jeres kunder til at gøre det, der skaber værdi for jer. Vi kalder metoden Dwarf Design Sprints, og de varer en hård, produktiv og sjov uge.

Dwarf Design Sprints er egentlig en form for styret workshop. Her arbejder I og vi intensivt sammen i fem dage, og resultatet er en prototype, vi brugertester på de mennesker, I skal engagere. Vi stiller med et fast tværfagligt team bestående af en forretningsudvikler, en interaktionsdesigner, en projektleder og en udvikler. I stiller med det team, der er det rigtige for jer - og projektet.

Dwarf Design Sprints er ikke grebet ud af den blå luft. Vi er ikke bange for at indrømme, at vi har ladet os inspirere af Design Sprints fra Google Ventures. Vores Design Sprints er indledningen på samarbejdet, men det er ikke en indledning med en skjult dagsorden om at gøre jer afhængige af os. Vi holder ikke på folk mod deres vilje. Tværtimod ejer I rettighederne til den prototype, vi udvikler. 

Er du spændt på, hvad en uges konceptstprints indebærer, så kommer her et kort resume:

Mandag: Forståelsen
For at få et fælles fundament deler I og vi det, vi i fællesskab ved, om konceptet, markedet, kunderne, konkurrenter, lignende brugeroplevelser på andre sites osv. Pointen er, at udgangspunktet for viden ofte er forskelligt, så hvis vi i fælleskab skal lave noget, der skiller sig markant positivt ud, skal alle i lokalet have samme brede indsigt.

Tirsdag: Tegnestuen
Børnetegninger er smukke eksempler på utæmmet kreativitet. Den tanke kan vi godt lide, og vi tror på, at jo mere man tegner, jo bedre bliver ideerne. Tegnestuen byder på fire små trin: Noter, mindmaps, Crazy 8s og storyboards. Når vi har skitseret, og væggene er fulde af konceptuelle tanker, har vi en proces for struktureret feedback og kritik, som hjælper os med at vælge og prioritere.

Onsdag: Udvælgelsen
Når midtugen melder sig, har vi typisk alt for meget at vælge imellem. Det er jo skønt, men man kan ikke lave en prototype, der indeholder alt. Så onsdag vælger vi de bedste idéer ud og tegner et storyboard for den brugeroplevelse, vi gerne vil lave en prototype af.

Torsdag: Prototypen
En realistisk prototype er målet for dagen, hvor vi dværge trækker i arbejdstøjet, mens I tager en puster. Prototypen er, som navnet antyder, hverken færdigdesignet eller færdigudviklet, men den er derimod et foreløbigt produkt, vi kan teste på jeres målgruppe og blive klogere af.

Fredag: Bekræftelsen
Hos Dwarf har vi oprettet et brugertestpanel. Her rekrutterer vi alt fra begyndere til rutinerede brugere af digitale løsninger. Netop det panel sender vi på banen, når prototypen skal testes. Så får vi øjeblikkelig respons på dens funktioner og vi noterer flittigt ned, hvad testpersonerne har af ros, men ikke mindst hvad de har af ris.

Herefter samler vi trådene, justerer og ender med et output - som er afstemt med alle i teamet og, som vi kan arbejde videre med.

Vil du vide mere om vores Dwarf Design Sprints, så kontakt adm. direktør Kim Skjoldborg på ksk@dwarf.dk