Creative Business Cup: For kreative iværksættere

Nye løsninger

Center for Kultur – og Oplevelsesøkonomi henvendte sig i efteråret 2014 til Dwarf. Konkurrencen Creative Business Cup, som begyndte i 2012, havde i de seneste år opnået en eksplosiv vækst af deltagende lande. Derfor havde arrangøren et ønske om at få moderniseret og relanceret websitet. 

Creative Business Cup er verdensmesterskaberne for kreative iværksættere, og i 2014 var mere end 60 deltagere lande repræsenteret på Tivoli Hotel i København, hvor konkurrencen fandt sted. Creative Business Cup er dog mere end blot en startup-konkurrence. Det er et samlingspunkt for kreative hjerner, der vidensdeler under de mange workshops, der finder sted. Her har de forskellige ildsjæle mulighed for at netværke og møde potentielle investorer. Samtidig bliver deres koncepter og idéer vurderet af et jurypanel. Derfor får iværksætterne en masse ud af at deltage i Creative Business Cup, selvom de nødvendigvis ikke står tilbage som vinder af finalen.

Creative Business Cup er stedet, man skal være en del af som kreativ entreprenør. Netop dét skulle den nye webløsning afspejle. Samtidig betyder den demografiske forskel på brugerne, at løsningen selvfølgelig skulle være responsiv, da målgruppen benytter sig af vidt forskellige devices alt efter, hvor de befinder sig i verden. Ligeledes var det væsentligt, at løsningen var fleksibel, fordi indholdet skifter løbende – alt efter hvor konkurrencens fokus er på et givent tidspunkt. I sidst ende er målet med websitet at tiltrække flere og større sponsorer og investorer, samt gøre det mere attraktiv for de iværksættere, der deltager.

Se løsningen her